Sockerbeat Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Hej!! Jag har väldiga problem med min latency! Jag använder mig av "Cubase 5" funkar bra! Jag hade ett Lexicon ljudkort en gång men det pajjade 🥰 Så jag har nu ordnat ett mixerbord! Så jag kopplar in mixerbordets "tape out" i mickingången på min dator! (1vit och 1 röd sladd topp till mixerbordet och en vanlig data mick utgång till datorn) Men när jag spelar in så blir det rätt mycket latency ☺️ jag hoppas någon här kan hjälpa mig!
Analogfreak (oregistrerad) Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Skaffa ett ljudkort med ASIO-stöd. 🥰
Sockerbeat Postat 23 februari 2010 Trådstartare Postat 23 februari 2010 Analogfreak sa: Skaffa ett ljudkort med ASIO-stöd. 🥰 Men finns de inget annat sätt att ordna latencyn på denna mixern? :/
Sockerbeat Postat 23 februari 2010 Trådstartare Postat 23 februari 2010 debatt sa: Jo haha säg hur då!?
BurninSven (oregistrerad) Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Risken är nog att det blir så med datorns interna ljudkort om du har otur. Mixer har nog ingen latency överhuvudtaget om det inte är en sån där som går att ansluta med usb.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.