Hetfield Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Tjena, har Guitar rig 4 som jag spelar igenom ett USB ljudkort (AudioKontrol1). Problemet är att alla cleana ljud distar, jag vet inte om det är nån inställning på ljudkortet lr i guitar rig. det är säkert nåt enkelt som jag inte set lr nåt 🙂 tacksam för hjälp
DieHard (oregistrerad) Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Tycker det där är ett problem med alla gitarrpluggar att de distar lite lätt i alla fall. Tror nog inte det har med ditt ljudkort att göra i alla fall. Om det nu inte distar allt för mycket.
Hetfield Postat 20 februari 2010 Trådstartare Postat 20 februari 2010 det distar faktiskt rätt mkt tyvär... första gången jag starta programmet så var det normalt så de borde ju va nånting som jag gjort...
DieHard (oregistrerad) Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Kolla ljudkortet också. Har du någon gainregel på så dra ned den tills det inte distar längre.
Hetfield Postat 23 februari 2010 Trådstartare Postat 23 februari 2010 Kom på vad felet va. Batteriet till Mickarna på gitarren va slut 😏 Såklart att det händer när man köper ett nytt program 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.