Jump to content
Annons

Gitarr-inputs, alternativ till Peaveys Revalver?


Axy

Recommended Posts

Ja, som titeln beskriver så undrar jag vilka gitarr-plugins/inputs/(vet inte vad man kallar det) ni gillar. Jag kör peaveys revalver III just nu men blir inte nöjd med ljudet jag får. Tips om hur man får bra ljud med revalver uppskattas också.

Jag har annars en LTD med emg-micar och ett m-audio usb-ljudkort och kör cubuase.

MVH Axel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja, som titeln beskriver så undrar jag vilka gitarr-plugins/inputs/(vet inte vad man kallar det) ni gillar. Jag kör peaveys revalver III just nu men blir inte nöjd med ljudet jag får. Tips om hur man får bra ljud med revalver uppskattas också.

Jag har annars en LTD med emg-micar och ett m-audio usb-ljudkort och kör cubuase.

MVH Axel.

Gå in på min soundclick lyssna på As i Drown klippet. Det är bara revalver..

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=698450

Tycker det är bra ljud. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Skippa de inbyggda cabsen. Det gäller även andra gitarrpluggar. De är dåliga och plastiga. Det går inte få nåt bra ljud med dem. Finns gott om cabimpulser att använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ja det lät ju mkt bättre än det jag fått.

Vad finns det för alternativ till att använda revalvers cabs?

Och om man som i As i drown-fallet använder deras cabs, hur får man det bra? Skulle du orka beskriva ungefär vilka inställningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...