evilrocker Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 Tjena NÄgon som vet nÄgra bra impulser för tex Kefir som passar bra ihop med guitar rig 4? Försöker fÄ ett gött rock/punk-ljud. Har testat lite med Catharsis men Àr inte riktigt nöjd. Förslag och tips?
DieHard (oregistrerad) Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 BÀst av alla Àr http://recabi.net/site En dryg hundring för deras impulser. Klart vÀrt det. Finns gott om gratis pÄ nÀtet men de hÄller inte i samma klass alls.
evilrocker Postat 17 februari 2010 TrĂ„dstartare Postat 17 februari 2010 Tja, hittade precis den đ fĂ„r nog investera i den. Men fan undra om det inte Ă€r Guitar rig ocksĂ„ som suger pung, ska testa en gratis variant som heter pouli eller nĂ„t nu. BĂ€st av alla Ă€r http://recabi.net/site En dryg hundring för deras impulser. Klart vĂ€rt det. Finns gott om gratis pĂ„ nĂ€tet men de hĂ„ller inte i samma klass alls.
evilrocker Postat 17 februari 2010 TrÄdstartare Postat 17 februari 2010 Fan alla gratisgitarrpluggar Àr ju bara stereo efter jag wrappat dom till rtas, surt. NÄgon som vet nÄn annan bra ampsim? guitar rig 4 e ingen bra tycker inte jag, har testat revalver och fÄr bra metalljud i den men det Àr ju inte det jag Àr ute efter.
Liquid_6 Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 Fan alla gratisgitarrpluggar Àr ju bara stereo efter jag wrappat dom till rtas, surt.NÄgon som vet nÄn annan bra ampsim? guitar rig 4 e ingen bra tycker inte jag, har testat revalver och fÄr bra metalljud i den men det Àr ju inte det jag Àr ute efter. Amplitube Àr ju bra,och den har ju uppdaterats nyligen ochsÄ.
evilrocker Postat 17 februari 2010 TrÄdstartare Postat 17 februari 2010 Testat den ihop med nÄgra impulser? Amplitube Àr ju bra,och den har ju uppdaterats nyligen ochsÄ.
Limpan Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 Tjena NÄgon som vet nÄgra bra impulser för tex Kefir som passar bra ihop med guitar rig 4? Försöker fÄ ett gött rock/punk-ljud. Har testat lite med Catharsis men Àr inte riktigt nöjd. Förslag och tips? jag har bÄde lite olika gratis-impulser (catharsis inkluderat) och recabinett och jag brukar blanda ganska vilt. Recabinett's impulser hÄller jÀmn kvalitet, och det Àr lÀtt att hitta nÄtt man gillar. Catharsis Àr dock riktigt bra för att vara gratis-impulser tycker jag, om man Àr ute efter modernt sound. Jag brukar blanda Catharsis med en impuls pÄ nÄn lite mer "vintage" lÄda, typ Marshall 1960A. Tycker det funkar görbra.
evilrocker Postat 17 februari 2010 TrĂ„dstartare Postat 17 februari 2010 Coolt đ AnvĂ€nder du nĂ„n amp-sim eller kör du nĂ„got annat innan? jag har bĂ„de lite olika gratis-impulser (catharsis inkluderat) och recabinett och jag brukar blanda ganska vilt.Recabinett's impulser hĂ„ller jĂ€mn kvalitet, och det Ă€r lĂ€tt att hitta nĂ„tt man gillar. Catharsis Ă€r dock riktigt bra för att vara gratis-impulser tycker jag, om man Ă€r ute efter modernt sound. Jag brukar blanda Catharsis med en impuls pĂ„ nĂ„n lite mer "vintage" lĂ„da, typ Marshall 1960A. Tycker det funkar görbra.
Limpan Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 Coolt đ AnvĂ€nder du nĂ„n amp-sim eller kör du nĂ„got annat innan? Jag kör mestadels med Digidesign Eleven som amp-sim och sedan dĂ„ impulser pĂ„ det, för Eleven's cabinett-simulering lĂ„ter inte tillrĂ€ckligt bra helt enkelt =) Tycker det funkar kalasbra, förstĂ€rkarna lĂ„ter nice. Dock föredrar jag att micka upp en fin gitarrstĂ€rkare nĂ€r tillfĂ€lle finns, just nu bor jag i lĂ€genhet, sĂ„ hĂ€r hemma finns ingen möjlighet. Ibland kör jag förresten Ă€ven med min Vox ToneLab, ibland med cabinett-simulering avstĂ€ng och sedan impulser istĂ€llet.
DieHard (oregistrerad) Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 Tja, hittade precis den đ fĂ„r nog investera i den.Men fan undra om det inte Ă€r Guitar rig ocksĂ„ som suger pung, ska testa en gratis variant som heter pouli eller nĂ„t nu. Tycker inte GR Ă€r speciellt bra för annat Ă€n rena ljud. Det Ă€r ju mĂ„nga som klagat pĂ„ den och att det Ă€r svĂ„rt fĂ„ till bra distade ljud med den pluggen.
Limpan Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 Tycker inte GR Àr speciellt bra för annat Àn rena ljud. Det Àr ju mÄnga som klagat pÄ den och att det Àr svÄrt fÄ till bra distade ljud med den pluggen. Har testat bÄde Guitar Rig och Amplitube och tycker att Eleven faktiskt Àr bÀttre, med Amplitube pÄ andra-plats.
sixties Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 vilken typ av rock/punk? tÀnker du nyare mtv punk eller mer klassiskt 77-punk eller vad? vad har du för gitarr och micar pÄ den? tycker jag fÄr bra punk ljud med telecaster eller med p-90 micar. sen inte för mycket dist pÄ stÀrkaren. detta ljud tycker jag lÄter skitbra:
evilrocker Postat 17 februari 2010 TrÄdstartare Postat 17 februari 2010 Social Distortion nyare. dropkick, osv har en gibson lsp classic och en junior med p90 den eleven gratis gÄr inte att stÀnga av lÄdorna pÄ va?
GĂ€st Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 Eleven LE kan du hitta pĂ„ Ebay för 79dollar (ibland billigare Ă€n sĂ„) + 25dollar för licensöverföring till din iLok. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.