Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

NÄgon som vet nÄgra bra impulser för tex Kefir som passar bra ihop med guitar rig 4?

Försöker fÄ ett gött rock/punk-ljud. Har testat lite med Catharsis men Àr inte riktigt nöjd.

Förslag och tips?

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

BÀst av alla Àr http://recabi.net/site En dryg hundring för deras impulser. Klart vÀrt det. Finns gott om gratis pÄ nÀtet men de hÄller inte i samma klass alls.

Postat

Tja, hittade precis den 😄 fĂ„r nog investera i den.

Men fan undra om det inte Àr Guitar rig ocksÄ som suger pung, ska testa en gratis variant

som heter pouli eller nÄt nu.

BÀst av alla Àr http://recabi.net/site En dryg hundring för deras impulser. Klart vÀrt det. Finns gott om gratis pÄ nÀtet men de hÄller inte i samma klass alls.
Postat

Fan alla gratisgitarrpluggar Àr ju bara stereo efter jag wrappat dom till rtas, surt.

NÄgon som vet nÄn annan bra ampsim? guitar rig 4 e ingen bra tycker inte jag, har testat

revalver och fÄr bra metalljud i den men det Àr ju inte det jag Àr ute efter.

Postat
Fan alla gratisgitarrpluggar Àr ju bara stereo efter jag wrappat dom till rtas, surt.

NÄgon som vet nÄn annan bra ampsim? guitar rig 4 e ingen bra tycker inte jag, har testat

revalver och fÄr bra metalljud i den men det Àr ju inte det jag Àr ute efter.

Amplitube Àr ju bra,och den har ju uppdaterats nyligen ochsÄ.

Postat
Tjena

NÄgon som vet nÄgra bra impulser för tex Kefir som passar bra ihop med guitar rig 4?

Försöker fÄ ett gött rock/punk-ljud. Har testat lite med Catharsis men Àr inte riktigt nöjd.

Förslag och tips?

jag har bÄde lite olika gratis-impulser (catharsis inkluderat) och recabinett och jag brukar blanda ganska vilt.

Recabinett's impulser hÄller jÀmn kvalitet, och det Àr lÀtt att hitta nÄtt man gillar.

Catharsis Àr dock riktigt bra för att vara gratis-impulser tycker jag, om man Àr ute efter modernt sound.

Jag brukar blanda Catharsis med en impuls pÄ nÄn lite mer "vintage" lÄda, typ Marshall 1960A. Tycker det funkar görbra.

Postat

Coolt 😄 AnvĂ€nder du nĂ„n amp-sim eller kör du nĂ„got annat innan?

jag har bÄde lite olika gratis-impulser (catharsis inkluderat) och recabinett och jag brukar blanda ganska vilt.

Recabinett's impulser hÄller jÀmn kvalitet, och det Àr lÀtt att hitta nÄtt man gillar.

Catharsis Àr dock riktigt bra för att vara gratis-impulser tycker jag, om man Àr ute efter modernt sound.

Jag brukar blanda Catharsis med en impuls pÄ nÄn lite mer "vintage" lÄda, typ Marshall 1960A. Tycker det funkar görbra.

Postat
Coolt 🙁 AnvĂ€nder du nĂ„n amp-sim eller kör du nĂ„got annat innan?

Jag kör mestadels med Digidesign Eleven som amp-sim och sedan dÄ impulser pÄ det, för Eleven's cabinett-simulering lÄter inte tillrÀckligt bra helt enkelt =)

Tycker det funkar kalasbra, förstÀrkarna lÄter nice. Dock föredrar jag att micka upp en fin gitarrstÀrkare nÀr tillfÀlle finns, just nu bor jag i lÀgenhet, sÄ hÀr hemma finns ingen möjlighet.

Ibland kör jag förresten Àven med min Vox ToneLab, ibland med cabinett-simulering avstÀng och sedan impulser istÀllet.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Tja, hittade precis den 🙁 fĂ„r nog investera i den.

Men fan undra om det inte Àr Guitar rig ocksÄ som suger pung, ska testa en gratis variant

som heter pouli eller nÄt nu.

Tycker inte GR Àr speciellt bra för annat Àn rena ljud. Det Àr ju mÄnga som klagat pÄ den och att det Àr svÄrt fÄ till bra distade ljud med den pluggen.

Postat
Tycker inte GR Àr speciellt bra för annat Àn rena ljud. Det Àr ju mÄnga som klagat pÄ den och att det Àr svÄrt fÄ till bra distade ljud med den pluggen.

Har testat bÄde Guitar Rig och Amplitube och tycker att Eleven faktiskt Àr bÀttre, med Amplitube pÄ andra-plats.

Postat

vilken typ av rock/punk? tÀnker du nyare mtv punk eller mer klassiskt 77-punk eller vad?

vad har du för gitarr och micar pÄ den? tycker jag fÄr bra punk ljud med telecaster eller med p-90 micar. sen inte för mycket dist pÄ stÀrkaren.

detta ljud tycker jag lÄter skitbra:

Postat

Social Distortion nyare. dropkick, osv

har en gibson lsp classic och en junior med p90

den eleven gratis gÄr inte att stÀnga av lÄdorna pÄ va?

Postat

Eleven LE kan du hitta pĂ„ Ebay för 79dollar (ibland billigare Ă€n sĂ„) + 25dollar för licensöverföring till din iLok. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.