Jump to content
Annons

Frankfurtmässan 2010-03-24 - 2010-03-27

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vilka har tänkt fara på musikmässan?

Undra om man kan fara en hel grupp och få rabatterat pris. Studioforum kanske kan ordna nåt. 😉

Redigerat av Analogfreak
Annons
Postat

Allt är bokat och klart förutom hotell som vanligt=) Sist boka vi ett samma vecka. Bara två minuter gångväg från centralen.

Centralt och bra tyckte vi tills vi kom fram. Polis och ambulanser hade mer frekvens på den gatan än kollektivtrafiken så detta året vet vi var vi inte ska bo=)

• 1 månad senare...
Postat
Ja jag får se om man hinner. Vet du nåt om vilken hall dom finns i?

Ingen aning du haha... Jag skulle inte ens hitta "Gå vidare till gå"

Postat

Jag kommer mest att hänga i proaudiosektionen Hall 8.0. Kolla in en massa PA! Meyer, L-Acoustic K1, Nexorunket och Midas/Behringersamlaget och se vad dom har för planer. Hoppas det är bra band som lirar på PA-demo.

Hinner jag så ska jag ta ett snack med toontrack och ställa på dom lite att fixa lite tigghårdvara. Kolla lite UA ...

Ska bomba kort/filma med iPhonen.

Men jag gissar att efter PA så blir det barhäng... 😊

Postat
Jag kommer mest att hänga i proaudiosektionen Hall 8.0. Kolla in en massa PA! Meyer, L-Acoustic K1, Nexorunket och Midas/Behringersamlaget och se vad dom har för planer. Hoppas det är bra band som lirar på PA-demo.

Hinner jag så ska jag ta ett snack med toontrack och ställa på dom lite att fixa lite tigghårdvara. Kolla lite UA ...

Ska bomba kort/filma med iPhonen.

Men jag gissar att efter PA så blir det barhäng... 😊

Midas XL8 / Pro6 måste du kolla upp- En Klark DN360 hade varit fint att ha också. 😄

Postat (redigerat)

Pillade lite på Midas XL8 och Pro 6. Snuskiga grejer det där. Kollade på Digico SD7 och SD8. Väldig mkt smidigare bord än Midas. Även Soundcraft börjar göra riktigt fina digitala bord.

Kollade in Meyers minsta nya M-seriemedlem. MINA. En aktiv bestyckad med 2 stycken 6.5 tums mid och en 3 tums driver. 950w per låda och 128dB @ 1m. typ 40 cm bred och kanske30 cm djup och 15 cm hög.

Kollade på Nexo’s nya RS18 som dom själva var rädda över själva att släppa eftersom dom konkurrerar med sig själva. Hur som helt en 2x18” som klarar 2 x 4000/8Ω och peakar vid 146dB.

Och sist roliga av PA-ljud var nåt i hästväg. Minns inte vad dom hette, det var en hel del konstiga nya PA-produkter. Bla en hornladdad subbas, bestyckad med 4 (fyra stycken) 21 tums element. 12 000 watt klarar den. Ca 2 meter hög och 80 cm bred och säker 1.5 meter djup. Sinnessjukt och jävligt rolig. Tog bild på den, ska lägga upp den sen.

Vi gick även ut och kollade när dom demade olika PA’n och det mesta lät riktigt illa. Bara en massa udda märken som ville fram. Varken Meyer, Nexo, L-Acoustic eller d&b visade nåt. Däremot så visade Renkuz Heinz sitt system. Lät okej. Dom är väl kända att vara först i världen med processade PA’n

Sen i ljusväg fanns det sjukt mycket och snygga ledväggar och lasers. Fast där är en annan inte hemma alls. Men det var iaf galet snyggt..

I slutet på dagen Tog vi oss tids att kolla lite på studioutrustningar. Och det drällde med stuff. Bla Universal Audio visade sin nya 4-710D, en fyrdubbling av 710.

Testade Digidesigns Eleven Rack och den lät riktigt bra. Bästa jag hört av ”gitarrplugg/gitarrrack”.

Testade 2box och den var tyvärr fullkomligt värdelös! Likaså Pearls dynga, det var t o m 10 ggr värre. Så där var det en besvikelse.Toontrack ställe inte ut nåt i år.

Sist så wobblade vi in i peaveytältet och kollade livemusiken. Riktigt smart gjort. Uppdämpat med nålfilt på golvet och svart tyg på väggar och tak. Ljudet var kanon. Rakt framifrån så lät det kalas. Men gick man på sidan så skrek middarna lite för illa. Något som Peavey får ta tag i. Annars som sagt så lät det riktigt bra.

Avslutade kvällen med att på gå vip-fest med Electrovoice. Där på nån sunkig nattkrog så fanns det en mörk stinkande rockklubb i källaren. Tog väl in max 150 pers. En scen ca 5 meter bred och 3 meter djup. Där stod det ett band och lirade, inget märkvärdigt. MEN det var 6 dubbel-18 och 3 el 4 toppar och 18 slutsteg. Ett Digico SD7 bord. Bara ybergrejer. Sen kontrasten till det hela...en sexkanalig liten ljusmixer till några parkannor i taket. 😄

Helheten så var det rätt kul. Men det slet på både på fötter och fotsvett. Det var rätt varmt, riktig vår. typ 20-23 grader och solsken och jag min idiot hade ju mina vinterkängor på mig. Gick bortåt ett par mil fan i mig! ☺️

Edit: 2box stavas INTE xbox2 min idiot

Redigerat av KillwithSkill
Postat

Jag vill också pilla på en XL8 och Pro6. 😛

Postat

MetallicaTMSubArray.jpg

Metallica Tour - TM-Array Subwoofers

AMetallicaFloorView.jpg

Postat
Fanns där inga musikinstrument?

Jodå, absolut. Minns inte men jag tror det var 13-14 hallar. Och varje hall är som stockholmsmässan i Älvsjö! Tokstort, som en stad.

Man hinner inte gå igenom alla hallarna, då får man gå varje dag mässan pågår och från 09:00 till 18:00 för att hinna med.

Jag sprang mest i PA ljud /ljus och en del scen. Sen var jag i studioavdelningen och provade en del grejer! Sjukt mkt folk, tiotusentals!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.