Jump to content
Annons

Fördröjning på micken på mitt SoundBlaster X-Fi?


Aleph

Recommended Posts

Har ett mycket störande problem med att det jag säger i micken inte blir tajt. Att lägga på sång är därför omöjligt i nuläget. Det blir en fördröjning av ljudet i micken.

Jag gör all musik i 44 100 kHz och micken är också inställd på det i Creative Console. Ändå blir det fördröjning. Har även testat att höja hertzen på micken utan någon framgång. Någon som vet vad detta beror på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har gått igenom det mesta jag kunnat hitta angående detta problem på nätet, men ingenting verkar få det att fungera. Har nu avinstallerat ljudkortet och lagt in nya drivare för jag trodde det kanske var något problem med de tidigare drivrutinerna. Men det fungerar i alla fall inte. Jag visste inte att det var så mycket slit med att få igång micken under Windows 7. I XP var det liksom bara att i stort sätt att tuta och köra, men nu får jag ingenting att fungera. Jag vet inte om det beror på min egen okunskap i ett nytt OS eller om det beror på någonting annat. Jag kan få ljud i micken via Creative Console Launcher om jag väljer Audio Creation Mode, då hör jag mig själv i micken när jag talar. Delayen har jag lyckats bli av med. Däremot verkar inget program alls kunna känna av micken när jag vill spela in. Har försökt aktivera både det ena och det andra i Win 7, men jag kan helt enkelt inte förstå varför det inte funkar.

Redigerat av Aleph
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så är det kanske så att ditt problem beror på att du inte har ett "riktigt musikljudkort" som stödjer ASIO fullt ut.

Det var tydligen något problem med drivrutinerna trots allt. Efter en tredje ominstallation så funkade det. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...