Jump to content
Annons

Schecters tillverkning?


Kanelen

Recommended Posts

FrĂ„ga! Var tillverkas C-1 elite gitarrerna? Den tillhör ju diamond serien och jag hade för mig att delarna till dessa tillverkas i Korea (samma fabrik som Cort) och monteras och justeras i USA. Satt och glappade med nĂ„gra gitarrentusiaster (pĂ„ puben naturligtvis 😉 )och Ă„sikterna var minst sagt delade dĂ„ nĂ„gra var bergsĂ€kra pĂ„ att de helt gjordes i USA och nĂ„gra trodde Indonesien eller nĂ„got ditĂ„t. Finns det nĂ„gon pĂ„ forumet som har stenkoll pĂ„ detta sĂ„ hade jag blivit glad.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
FrĂ„ga! Var tillverkas C-1 elite gitarrerna? Den tillhör ju diamond serien och jag hade för mig att delarna till dessa tillverkas i Korea (samma fabrik som Cort) och monteras och justeras i USA. Satt och glappade med nĂ„gra gitarrentusiaster (pĂ„ puben naturligtvis 😉 )och Ă„sikterna var minst sagt delade dĂ„ nĂ„gra var bergsĂ€kra pĂ„ att de helt gjordes i USA och nĂ„gra trodde Indonesien eller nĂ„got ditĂ„t. Finns det nĂ„gon pĂ„ forumet som har stenkoll pĂ„ detta sĂ„ hade jag blivit glad.

Handbyggena tillverkas i USA med en ledtid pÄ 36mÄnader eller nÄgot liknande.

Allt under 5000kr tillverkas i Indonesien, tidigare Kina.

Allt över 5000kr tillverkas i Korea och justeras sedan av Schecters folk i Burbank, CA.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

😉 Tackar för detta, dĂ„ hade vi ju rĂ€tt allihop 😉 . Det var inte sĂ„ lĂ€ngesen som man fasade för gitarrer gjorda i Korea, innan dess var det japanska grejjor som var katastrof. Det visade sig dock att det var mer Ă€n bra gitarrer dĂ€r ifrĂ„n och mĂ„nga har blivit samlarobjekt. Undrar om man sitter och har samma diskussion ang Kina och Indonesien instrument i framtiden och Ă„ngrar att man inte köpte nĂ€r det var billigt dĂ€r.
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

😄 Tackar för detta, dĂ„ hade vi ju rĂ€tt allihop 😄 . Det var inte sĂ„ lĂ€ngesen som man fasade för gitarrer gjorda i Korea, innan dess var det japanska grejjor som var katastrof. Det visade sig dock att det var mer Ă€n bra gitarrer dĂ€r ifrĂ„n och mĂ„nga har blivit samlarobjekt. Undrar om man sitter och har samma diskussion ang Kina och Indonesien instrument i framtiden och Ă„ngrar att man inte köpte nĂ€r det var billigt dĂ€r.

Var sjĂ€lv lite tveksam till att köpa en PRS SE frĂ„n Korea, men blev mycket positivt överraskad. Är helt enkelt grymt nöjd med den. Detaljer, finish, allt Ă€r kanon, inte minst ljud och spelkĂ€nsla. Har i och för sig svĂ„rt att tĂ€nka mig att PRS och andra mĂ€rken som Ă€r mĂ„na om sitt rykte tillĂ„ter att det tillverkas "skit" i deras namn. Har ocksĂ„ en billig Schecter, sĂ€kert made in China. Helt ok att spela pĂ„ men "snickeriarbetet" Ă€r kasst. Verkar som nĂ„gon med Parkinson och en huggmejsel har jobbat pĂ„ den. Min sons egenhĂ€ndigt gjorda smörkniv frĂ„n slöjden har bĂ€ttre finish 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

😄 Tackar för detta, dĂ„ hade vi ju rĂ€tt allihop 😄 . Det var inte sĂ„ lĂ€ngesen som man fasade för gitarrer gjorda i Korea, innan dess var det japanska grejjor som var katastrof. Det visade sig dock att det var mer Ă€n bra gitarrer dĂ€r ifrĂ„n och mĂ„nga har blivit samlarobjekt. Undrar om man sitter och har samma diskussion ang Kina och Indonesien instrument i framtiden och Ă„ngrar att man inte köpte nĂ€r det var billigt dĂ€r.

All form av förĂ€ndring Ă€r nĂ„got som man fasar för, verkar det som. SĂ„g precis samma diskussion pĂ„ ett Ibanez-forum, nĂ€r jag kollade efter info om DTT700 (nya versionen av deras Destroyer/Explorer). Folk förfasade sig över att den tillverkas i Indonesien och tycks ha glömt bort att man hade samma Ă„sikter om Korea för nĂ„gra Ă„r sedan... 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...