Biff Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 Halloj Har köpt ett steg och mixer av mĂ€rket Amtech. Gamla men intakta grejer. Ăr dock lite fundersam över hur man ska koppla. PĂ„ mixern finns det fyra xlr-utgĂ„ngar (hane) mĂ€rkta 'FB1, FB2, Right, Left': Och pĂ„ steget finns det fyra xlr-ingĂ„ngar (hane) mĂ€rkta 'Input 1 & bridge, Input 2, Input 3 & bridge, Input 4'. Det finns sex xlr-utgĂ„ngar (hona) mĂ€rkta 'Bridge out - 500w, Output 1 - 250w, Output 2 - 250w, Output 3 - 250w, Output 4- 250w, Bridge out - 500w. Det finns Ă€ven tvĂ„ switchar 'split, bridge'. Det Ă€r vĂ€nstra baksidan av steget pĂ„ bilden, högra ser likadan ut med 'Output 3 - 250w, Output 4 - 250w, Bridge out - 500w och switchen. Jag antar att jag ska koppla frĂ„n Right, Left pĂ„ mixern till Input 1 och Input 2 pĂ„ steget med switchen satt i split. Och sen koppla högtalarna till Output 1 och Output 2. Blir bara lite konfunderad eftersom det Ă€r hane ut pĂ„ mixern och hane in pĂ„ steget. KĂ€nns fel liksom.
trombonisten Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 Onekligen lite udda med hanar bÄde pÄ in o utgÄng. Men friskt kopplat, hÀlften brunnet som elektrikern sa. Slutsteget verkar ju ha fyra kanaler, sÄ dÄ kan ni ju köra tvÄ kanalar till medhörning ocksÄ (FB pÄ mixern Àr antagligen FoldBack som betyder medhörning). // Gunnar
Biff Postat 11 februari 2010 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2010 Onekligen lite udda med hanar bĂ„de pĂ„ in o utgĂ„ng. Men friskt kopplat, hĂ€lften brunnet som elektrikern sa. Slutsteget verkar ju ha fyra kanaler, sĂ„ dĂ„ kan ni ju köra tvĂ„ kanalar till medhörning ocksĂ„ (FB pĂ„ mixern Ă€r antagligen FoldBack som betyder medhörning). // Gunnar Aha, sweet đ Det finns switchar pĂ„ mixern som det stĂ„r foldback pĂ„. Blev lite nevös först eftersom proppen gick nĂ€r jag satte pĂ„ allt, men med ny propp och en minuts vĂ€ntan mellan pĂ„slag av steg och mixer funkade det bra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.