Jump to content
Annons

E-mu 0202 problem, snälla hjälp!


seniilbarn

Recommended Posts

Jag har ett E-mu 0202 kopplat till en USB port i datorn. när jag spelar in i Tracktion så blir de oregelbundna knaster och distorsion. jag har provat att dra upp Latency till högsta möjliga men preblem är fortvarande kvar. och jag har provat att jorda av chassit i mitt element då jag inte har jordade uttag i mitt rum.

Det konstiga är om jag spelar upp filerna i VLC på den andra partionen med de andra ljudkortet så låter det perfekt.

Skriv vad ni mer vill veta så fixar jag det. Tack på förhand /A

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Neeej de fungerar fortvarande inte. har provat att stänga av all utrustning som mobiler, trådlöst nätverk och dra ut de usb saker jag inte använder. men problemet kvarstår. behöver ännu ett mirakel?

kan säga att det har blivit bättre än det var innan men fortvarande plötsligt knaster ibland. detta sker även när jag spelar med direct monitoring.

oj nu blev det rörigt

Link to comment
Dela på andra sajter

aa jag har provat det men det fungerar inte?

Har du provat allt? Vad exakt?

Har du uppdaterat alla drivrutiner inkl GPU, USB, moderkortets chipset och BIOS?

Har du inaktiverat all onödig hårdvara och kollat om DCP-värdena blir bättre?

Har du rensat ut alla onödiga processer (t ex virus program etc.) i windows samt gjort de sedvanliga optimeringarna?

Känns inte som om du provat allt då vi inte ens vet vad du har för chipset...

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
FreddySafari (oregistrerad)
Jag har ett E-mu 0202 kopplat till en USB port i datorn. när jag spelar in i Tracktion så blir de oregelbundna knaster och distorsion. jag har provat att dra upp Latency till högsta möjliga men preblem är fortvarande kvar. och jag har provat att jorda av chassit i mitt element då jag inte har jordade uttag i mitt rum.

Det konstiga är om jag spelar upp filerna i VLC på den andra partionen med de andra ljudkortet så låter det perfekt.

Skriv vad ni mer vill veta så fixar jag det. Tack på förhand /A

Tjenare

efter 7 svåra år.... nåja ca 7 helkvällars sökande på nätet, skrivande på diverse forum, mailande mm har jag äntligen lyckats bli av med mitt sprakande !!!

Har precis investerat massor av pengar i ny PC, senaste Sonar, nytt midiinterface + diverse studioprylar. Vad händer, jo ett jäkla sprakande vid uppspelning. Det var ytterst nära att hela skiten åkte ut genom rutan....

Hur som... ditt problem är troligtvis detsamma. Jag fick för mig att det uppstår i PC med flera processorer, men det verkar inte du ha (?)

Nåja min lösning var:

Gå in i BIOS, välj menyn där du "redigerar" CPU.

Ändra "Enable Enh. Alt (C1E)" till DISABLE

Klart!!

Hoppas det här löser ditt problem.

/ Fredrik

http://forums.m-audio.com/showthread.php?4...-CPU-Throttling

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare

efter 7 svåra år.... nåja ca 7 helkvällars sökande på nätet, skrivande på diverse forum, mailande mm har jag äntligen lyckats bli av med mitt sprakande !!!

Har precis investerat massor av pengar i ny PC, senaste Sonar, nytt midiinterface + diverse studioprylar. Vad händer, jo ett jäkla sprakande vid uppspelning. Det var ytterst nära att hela skiten åkte ut genom rutan....

Hur som... ditt problem är troligtvis detsamma. Jag fick för mig att det uppstår i PC med flera processorer, men det verkar inte du ha (?)

Nåja min lösning var:

Gå in i BIOS, välj menyn där du "redigerar" CPU.

Ändra "Enable Enh. Alt (C1E)" till DISABLE

Klart!!

Hoppas det här löser ditt problem.

/ Fredrik

http://forums.m-audio.com/showthread.php?4...-CPU-Throttling

HyperThreading ska man ju stänga av om man har i7 och liknande har jag läst och det kan ju vara så i det här fallet med...?

E1 eller thermal throttling och även HT då om det går...värt att testa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...