Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som rubriken lyder.

Det krävs inga drivrutiner då den körs via USB'n och det kommer ljud. Kruxet är att när jag väl har igång ett midi-spår i Cubase och spelar lite så fungerar ett lågt G t.ex. som kortkommande för mute, en annan tangent sänker volymen osv. Hur får man bort det så att inte hela projektet nollställs direkt man tar ett ackord?

Annons
Postat

Jag skulle börja med att försöka välja den explicita midienheten (tangentbordet, vad det nu är) som inputkälla för midispåret i stället för den generella "All MIDI Input".

Funkar inte det så skulle jag kolla i Device Setup att jag inte hade några skumma Remote Control-devicer aktiverade.

Postat
Testa att installera drivrutinerna?

Det ska inte behövas några drivrutiner, men jag installerade dom ändå och den ändrar volymen ändå.

Postat
Några andra idéer?

Det blir ju bara gissningar om du inte försöker ge lite mer info. Gissa kan du nog göra bättre själv.

Vad är det för keyboard? Vad har du för grejer i listan till vänster i Devices->Device Setup?

Postat
Det blir ju bara gissningar om du inte försöker ge lite mer info. Gissa kan du nog göra bättre själv.

Vad är det för keyboard? Vad har du för grejer i listan till vänster i Devices->Device Setup?

Det är en Evolution eKeys 49 USB. http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/p...348e86405f4.jpg

På ett annat forum föreslog dom Asio4All men det fungerade inte och manualen var inte till mycket hjälp.

Ingen skillnad om jag kör den i Cubase 5 eller SX 3.

Så här ser det ut i Device Setup:

http://img14.imageshack.us/img14/6286/ghjkgfkjfgkj.jpg

Postat

NU fick jag svar från m-audio tech support.

It sounds like your keyboard is malfunctioning. The eKeys 49 has been discontinued for several years; replacement parts are no longer available.

Bara till att köpa en ny. Case closed!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.