Jump to content
Annons

Behringer vs Midas


Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
venice320.jpg

lg_XL3200_P0774_Top_XXL.jpg

😼

Vad menar du med finn fem fel? Är det meningen att behringers mixer ska vara en kopia av midas och man ska hitta vad som Ă€ndĂ„ skiljer?

Jag vet ett stort fel iaf.. den ena Àr en BEHRINGER ;-P

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Enligt specarna sÄ har Behringerbordet en brusnivÄ pÄ -92dBu med alla faders inkl main @ 0dB medan Midasbordet under samma förhÄllanden ligger pÄ -86dBu.

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Finn fem fel...?

Det Ă€r ju fel pĂ„ alla fĂ€rgerna vetja... 😼

Undrar om man kan se en stĂ€mning hĂ€gra, pĂ„ samma sĂ€tt som för flera Ă„r sedan, nĂ€r Behringers MX8000 ansĂ„gs vara plagiat av en Mackie-mixer, sĂ„ att Behringern fick försĂ€ljningsförbud i USA och förmodligen blev det nĂ„got skadestĂ„nd ocksĂ„ (kommer inte ihĂ„g turerna riktigt). DĂ„ hade de visserigen inte ens sĂ„ mĂ„nga skillnader pĂ„ fĂ€rgerna, men Ă€ndĂ„... 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tveksamt dÄ Behringer har köpt Midas sedan tidigare om jag inte minns helt fel..

Behringer-buys-Midas-and-Klark-Teknik

Ja, dĂ„ Ă€r det ju inte sĂ„ konstigt att de Ă€r likadana... 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det Ă€r vĂ€l bara en tidsfrĂ„ga innan Behringer tillverkar XL8 med sitt namn. 😠

Tja - eftersom de tydligen numera Àger det, sÄ Àr det förstÄs inget fel i det i sÄ fall.

Att Behringer har köpt Midas och Klark Teknik, gör ju ocksĂ„ att Behringer har tillgĂ„ng till betydligt bĂ€ttre teknik utan att behöva plagiera andra, som de har gjort sĂ„ mĂ„nga gĂ„nger innan - och det kan ju bara vara positivt för budgetmarknaden. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hallÄ,

Kom ihÄg för ett antal Är sedan strax innan behringer slÀppte sina gitarrpedaler sÄ var pedalerna rena plagiat pÄ Boss pedalerna. De hade samma kantiga form och disten var orange, compressorn blÄ etc...

Gissar att det var en stĂ€mning frĂ„n Boss om plagiat som gjorde att Behringer Ă€ndrade form och fĂ€rg pĂ„ dom i sista stund. 😠

// Klas

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Om Behringer sÀtter XL8 och Pro6 i produktion som kommer tex Yamaha och Digidesign att fÄ det jÀvligt tufft att hÄlla sig kvar pÄ kartan.

Behringer kommer att konkurera pÄ den tunga sidan. Det ska bli kul att se vad som hÀnder med Behringers nya generation processorer inom en snar framtid. Vi kan med all sÀkerhet förvÀnta oss likheter med Klark Teknik.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hallÄ,

Kom ihÄg för ett antal Är sedan strax innan behringer slÀppte sina gitarrpedaler sÄ var pedalerna rena plagiat pÄ Boss pedalerna. De hade samma kantiga form och disten var orange, compressorn blÄ etc...

Gissar att det var en stĂ€mning frĂ„n Boss om plagiat som gjorde att Behringer Ă€ndrade form och fĂ€rg pĂ„ dom i sista stund. 😄

// Klas

Intressant dÀr!

För ganska mÄnga Är sedan ('93-94 tror jag att det var) försökte vÀl Marlboro ta patent pÄ fÀrgen rött? De misslyckades...

Klas; formen kan jag haja men att Boss bölade över att Behringer hade samma fÀrger som dem kan vÀl inte gÄtt igenom?

Eller...? 😏

/CHAE

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om Behringer sÀtter XL8 och Pro6 i produktion som kommer tex Yamaha och Digidesign att fÄ det jÀvligt tufft att hÄlla sig kvar pÄ kartan.
Och allt samtidigt som PreSonus hÄller pÄ att försöka slÄ sig in pÄ mixerbordssidan...
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Och allt samtidigt som PreSonus hÄller pÄ att försöka slÄ sig in pÄ mixerbordssidan...

Ja jÀvlar i min lÄda, jag sÄg det dÀr. Vilket monstrum till bord. Det pÄminner lite om de dÀr karusellerna pÄ marknaden nÀr man var liten. Mkt LED och grejer. Nu har jag iofs inte trÀffat pÄ ngn som testat/kör med det men ProSonus brukar vÀl ÀndÄ borga för bra kval?

/CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Och allt samtidigt som PreSonus hÄller pÄ att försöka slÄ sig in pÄ mixerbordssidan...

mm sÄg det dÀr bordet. Men jag tror Behringer ligger hÀstlÀngder före med Midas handböcker i bagaget.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Polarn sa att Behringer inte har nÄgra egna designers, de bara rÄkopierar och betalar böterna, det tjÀnar de pÄ.

Snack eller vet jag ju inte, kanske delvis sant. Deras aktiva TOPPAR ÄR VÄLDIGT LIKA db tECHNOLOGIES.

ja capslock jÀmt

Visst har de egna designers. Men de plagierar "vÀlbeprövade koncept" och designernas uppgift Àr mestadels att förenkla kretsarna sÄ att de blir billigare. NÄgon kreativ design handlar det dock inte om.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Intressant dÀr!

För ganska mÄnga Är sedan ('93-94 tror jag att det var) försökte vÀl Marlboro ta patent pÄ fÀrgen rött? De misslyckades...

Klas; formen kan jag haja men att Boss bölade över att Behringer hade samma fÀrger som dem kan vÀl inte gÄtt igenom?

Eller...? 🙂

/CHAE

HallÄ,

hittade en bild hur dom sĂ„g ut innan dom Ă€ndrade fĂ€rg o form. Vet ej hur det blev med fĂ€rgen i rĂ€tten. Lite svĂ„rt att ta patent pĂ„ en fĂ€rg kan man tycka... Men en pedal Ă€r en vĂ€ldigt nishad produkt och Boss ett vĂ€ldigt inarbetat varumĂ€rke sĂ„ jag tycker det kĂ€nns lite frĂ€ckt 😎🙂

behringer.jpg

// Klas

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

HallÄ,

hittade en bild hur dom sĂ„g ut innan dom Ă€ndrade fĂ€rg o form. Vet ej hur det blev med fĂ€rgen i rĂ€tten. Lite svĂ„rt att ta patent pĂ„ en fĂ€rg kan man tycka... Men en pedal Ă€r en vĂ€ldigt nishad produkt och Boss ett vĂ€ldigt inarbetat varumĂ€rke sĂ„ jag tycker det kĂ€nns lite frĂ€ckt 😄😑

behringer.jpg

// Klas

FrÀckt hÄller jag med om, men de kommer nog undan med det. Hade dÀremot fonten varit Ät BOSS-hÄllet sÄ hade de skramlat med vapnen vilken dag som helst för dÄ hade det varit varumÀrkesintrÄng, men inte fÀrgen. Det hÄller inte.

/CHAE

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...