Jump to content
Annons

Gitarr --> DI-box --> Dator


Dunkeilheit

Recommended Posts

Hallå.

Jag har kopplat in min gitarr rätt in i dator via en DI-box, närmare bestämt en ULTRA DI DI20 från Behringer. http://www.behringer.com/DI20/index.cfm?lang=ENG

Jag är osäker på om jag rattat in den rätt för jag får inte fram något ljud när jag klinkar på strängarna. Har testat att switcha fram och tillbaka mellan Line-In och mikrofoningången. Det bör kanske tilläggas att jag är en total nybörjare på sånt här, men om någon kunde säga hur den ska vara kopplad och inställd så kan jag felsöka på min dator sen. Vore bara skönt att veta att boxen är rätt kopplad och inställd. =)

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har inte samma di-box som du men jag kör från "balanced output" uttaget på di boxen till line in på ljudkortet. Testa att köra med batteri istället för fantom innmatning och se om det blir nån skillnad. På mitt gamla ljudkort fick jag en ganska låg insignal från di-boxen. Testa att höja volymen järnet och se om du hör någonting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Stort tack till alla som svarat, men det visade sig vara en defekt kabel som satte käppar i hjulet för mitt gitarrspelande. Kanske borde ha kollat det innan jag frågade men känner jag mig dock lite klokare, så helt i onödan var det inte.

Nu ska jag ta itu med latencyproblem och brumljud, men det är ett annat ämne. =)

Redigerat av Dunkeilheit
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...