Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan man bygga ett litet mickbås av en garderob?,

om man typ köper en från ikea?..

jag behöver inte såjättemycke dämpning, men lagom så att datorn å sånt inte hörs.. sen så om man dempar, kommer det att låta börkigt då?..

vad ska man dempa med?

jag provade att isolera ett hörn förut med skumplast, men när mikrofonen va förnära väggarna så vart det börkigt å basigt..

Annons
Ejohansson (oregistrerad)
Postat

Jag provade helt enkelt att ta två vanliga sovmadrasser och ställde upp mot ett hörn av rummet och vinklade micken "innåt". funkade hur bra som helst! hett tips!

Postat

jag har skumplast isolering i rumet, men det jag vill e ju att få bort ljudet från datorn

Postat

okey kanske inte bara datorljudet som stör, men rummet känns lite ihåligt eller så när man sjunger.. får väl köpa mer prylar bara att ha i rumet 😏

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
jag har skumplast isolering i rumet, men det jag vill e ju att få bort ljudet från datorn

Då är det ju satorn som ska tystas & inte rummet. Satsa på en tyst dator, behöver inte kosta mycket & det finns mycket du kan göra själv. Men förstås, så är det bästa att köpa en dator med så tysta komponenter som möjligt från början.

Eller, ställ datorn i ett annat rum. T.ex. i garderoben.

Postat

jo men datorn blir så varm då 😆 å dessutom så behövs det låånga sladdar.. men vi får se vad som görs 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.