Wheels (oregistrerad) Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Tjenare alla studiorÀvar! Press: Jag Àr 29Är och spelar bas i ett medelpro.band i hÄrdrockssvÀngen.3plattor.. För nÄtt Är sen var jag hemma hos en polare som spelade in i cubase pÄ sin dator..Intel2.2mhz--- Tyckte det va kul och kollade runt lite om jag kunde göra det samma pÄ min.. Har en compaq Presario733 med soundblaster live-kort.. Kom över en Creative podikey tangentbord som synt.. 320MB-ram.... Cubase SX2.2 plus lite annat som groov agent mm. Problemet Àr att jag Àr helt okunning men fÄtt bra hjÀlp hÀr(oftast ivarjefall).. Skulle vara kul om nÄgon som har en dator som liknar min kunde skriva ett svar pÄ detta...Kul med kontakter och gemensamt hjÀlpa varandra fram..Byta tips mm. Mina förvÀntningar frÄn början var att datorn skulle motsvara en digitalporta.. Men med tiden sÄ blev men fast i trÀsket....TyvÀrr sÄ Àr min budjet en tragisk vÀgvisare av min studio,,men det Àr vÀl bara gilla lÀget... Stora arbeten just nu Àr Latencyn som mÄste ner...Kör hjÀlpligt med asio4all men hört en del om KX-projekt..Har kollar men vet ej om det Àr krÄngligt? NÄn som vet??? Till eder alla önskningar frÄn mig om svettiga kvÀllar o nÀtter i era "studios"
slaptap Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 KĂ„mpack....har erfarenhet av en del sĂ„dana (har sjĂ€lv 2st). Fungerar IRQ-fördelningen pĂ„ din? Tror knappast det. KĂ„mpackerna brukar slĂ€nga ljud, grafik, nĂ€tverk mm pĂ„ samma IRQ. Kolla KĂ„mpacks BIOS (knappt vĂ€rd namnet bara) vid uppstart genom att hĂ„lla nere F10. GĂ„r det att separera ljud och grafik sĂ„ gör det. Har du nĂ€tverkskort sĂ„ slĂ€ng ut det. Ăr det "onboard" sĂ„ inaktivera det. Fungerar inte separeringen mellan ljud och grafik fĂ„r du stĂ€lla ner grafikfunktionerna vad det gĂ„r.
ThomasJ Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 för att göra en lÄng historia kort. Byt dator:P om du mot förmodan skulle köpa en ny sÄ skulle jag sÀga "Köp en frost". VÀlkommen till detta underbara forum föresten!
Rapid Wanker Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Hej och vÀlkommen Wheels! Har inte testat kX-drivarna, men blev impad av asio4all som jag instade pÄ farsans dator under julhegen. Fick ner latencyn pÄ ett 300-kronors ljudkort till sÄ gott som ingen mÀrkbar. Nu har han en nyare dator iofs, men har du fipplat lite med instÀllningarna? Det var nÄgot vÀrde uppe i högra hörnet pÄ panelen (samples?) som man kunde öka för att fÄ bÀttre fart pÄ grejerna.
Rygge Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 VĂ€lkommen Wheels!.....Vad heter bandet du spelar i??...hemsida?
D Vibe Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 Jag kör kX-drivisarna pĂ„ mitt Creative Audigy Platinum-kort.. och det fungerar fint. Om det Ă€r krĂ„ngligt? Allt Ă€r relativt. Ăr du helt grön pĂ„ datorer sĂ„ kanske det kan vara lite krĂ„ngligt, men har du liiite erfarenhet sĂ„ tror jag knappast det Ă€r nĂ„gra större problem. Var nogrann med att du anvĂ€nder 48khz som uppspelning och inspelning i ditt program bara, annars fungerar det inte som det ska.. /Daniel
Wheels (oregistrerad) Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Spelar i TNF frĂ„n WesterĂ„s.. Typ MC-Klubbs rock-hĂ„rdrock..AC-DC/Ozzy/Dio/Black S/ Henrix/Maiden.. Hemsida finns men det Ă€r bara smĂ„ clips(mp3) sĂ€kert i 70/80..Dom lĂ„ter skit. đ Spelar mest MC-klubbar och nĂ„gra bilklubbar/trĂ€ffar samt festivaler.. đ VĂ„rt egna matrial lĂ„ter tidig 80-tal(klassisk hĂ„rdrock)
Rygge Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Det skulle vara kul som f-n att höra....vad har ni för web-adress?....annars kan du vĂ€l lĂ€gga upp nĂ„gra smakprov hĂ€r. 80-tals hĂ„rdrocken var ju kanon...en annan Ă€r lite av en kvarleva dĂ€rifrĂ„n đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.