Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenamors!

Håller på å forskar lite om logic eftersom jag snart ska ta det stora steget till mac världen, men så snubblade jag över denna:

http://www.youtube.com/watch?v=fLcWfvVXY0g...feature=related

Finns det någon annan som upplevt detta och ser det som ett problem eller är det något helt försumbart som inte gör någon skillnad? Jag gjorde ett test med EQn som finns i Cubase 4 och visst, fenomenet uppenbarar sig där också men inte alls lika mycket. Och efter mac inköp finns väl inte direkt pengar över till en annan EQ så jag tänkte bara höra med er kloka själar här på forumet!

Annons
Postat
Tjenamors!

Håller på å forskar lite om logic eftersom jag snart ska ta det stora steget till mac världen, men så snubblade jag över denna:

http://www.youtube.com/watch?v=fLcWfvVXY0g...feature=related

Finns det någon annan som upplevt detta och ser det som ett problem eller är det något helt försumbart som inte gör någon skillnad? Jag gjorde ett test med EQn som finns i Cubase 4 och visst, fenomenet uppenbarar sig där också men inte alls lika mycket. Och efter mac inköp finns väl inte direkt pengar över till en annan EQ så jag tänkte bara höra med er kloka själar här på forumet!

Det finns säkert gratis EQs som spöar både Cubase och logics inbyggda EQs.

Postat
Det finns säkert gratis EQs som spöar både Cubase och logics inbyggda EQs.

Ja, det är mycket möjligt. Gäller bara att hitta dom 😄

drloop (oregistrerad)
Postat

Tror inte man behöver bry sig om detta fenomen.

Det dom snackar om att dom hör tror jag är deras högtalarlådorsresonans vid så extrema pådrag som 10db.

Den lilla svans som bildas i Logic är försumbar. Och jag får en känsla av att den bildas i en analog eq också. Och det verkar vi ju fortfarande kunna använda trots svans.

Angående analog EQ så har jag inte analyserat men misstänker att det är på det viset men det kanske kan vara svårt att så pga av brus...

Så lägg inga stålar på EQ pga denna video.

Killarna påstår i en artikel att Logic tack vare fixed point och inte floating point har ett tunnae ljud och skirare topp... skitduktiga på att producera men man skall nog ta deras idéer med en nypa salt.

Postat
Killarna påstår i en artikel att Logic tack vare fixed point och inte floating point har ett tunnae ljud och skirare topp...

... och vips så försvann all trovärdighet! 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat
... och vips så försvann all trovärdighet! 😄

Lite så... men det är duktiga killar, inget snack om saken. Men i vissa aspekter tycker jag att det inte är plogat ända fram.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.