Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena

Det är så att den ena av mina aktiva Samson Rubicon R5A monitorer har ballat ur... Först när man sätter på den så smäller/poffar det till. Högtalaren ger sedan ifrån sig sporadiska elektriska störningsljud och membranet rör sig mycket långsamt fram och tillbaka under ett par minuter. Sedan ger den ifrån sig en smäll och fungerar sedan perfekt. Det verkar som att den behöver tid på sig att värma upp. Kan nämna att dett är något som tilltagit med tiden och jag reagerade först inte nämnvärt på det.

Så min fråga är helt enkelt om någon vet vad som kan va fel? Är det värt att laga? Trasig kondensator? Något som går att lösa med en lödkolv och flinka fingrar? Kan nämna att garantin har gått ut.

Tacksam för alla svar!

Ha de.

// Klas

Redigerat av Magnetic
Annons
Postat
På beskrivningen låter det som om det skulle kunna vara en kallödning i nätdelen eller i något slutsteg...

Tack för snabt svar!

Då borde det kanske gå att åtgärda själv med lite felsökning? Alt. inte va så himla dyrbar reparation... 🙂

// Klas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.