Jump to content
Annons

Skicka signal till extern effektpedal via cubase?


minikraeftan

Recommended Posts

Skulle vilja skicka en redan inspelad bit av clean gitarr till min POD X3 via Cubase och höra ljudet som kommer tillbaka från poden.

Grejen är att jag inte får ihop det med Inserts o External FX nån som kan ge en liten guide?

Har 4 Ingångar och 6 utgångar på ljudkortet (Focusrite Saffire 24 DSP).

Blir bara rundgång hur ja än gör =/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I cubase går du in på VST connections och kan där välja External FX, där routar du ut en av de fyra utgångarna som effekt och döper den. Sedan tar du den assignade utkanalen och smackar in i Poden och från poden till någon av ingångarna. Får du rundgång beror det på att den skickar ut main out på utkanalen du använder för att köra till poden, så när den spelar upp podljudet skickas det tillbaka till poden och så fortsätter det. Använd inte main out till Poden alltså, har du fyra utkanaler är antagligen två stycken markerade med main out och två stycken bara som outputs eller liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har satt ut Send bus till "out 3,4" och return på "in 1,2" i External Fx. Korrekt?

Ser även att det står "not connected" på Output 3,4 under Outputs-fliken och samma på Inputs-fliken där 1,2 är "not connected" Är det korrekt?

På audiospåret där min clean gitarr är har jag External FX i insert, och på Input bus står det "no bus". Output busen står det "out 1,2" eftersom det är main-out. Korrekt?

För det är fortf rundgång o ingen effekt hörs. grejen är att det är rundgång fast jag inte ens är i cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...