Armia Postat 5 januari 2010 Dela Postat 5 januari 2010 Jag har ett problem som jag inte förstår i Cubase 5. Låt oss säga att jag håller på med ett projekt och sparar det sedan med den nivå på volymen jag vill ha, dvs på pluggarna. När jag sedan öppnar projektet då jag ska jobba på de igen så är alla inställningar och allt sparat, men alla volymer är höga som satan och för att få tillbaka den volym jag hade sparat så måste jag dubbelkicka på alla volym reglage i mixern, dvs reglagen i mixern hoppar inte upp eller återställs, utan volymen blir bara högre av sig självt. Så de enda lösningen som sagt är att dubbelklicka på alla kanalers volym reglage så blir de bra igen. Har aldrig förstått problem Men de värsta är inte de, utan när jag exporterar en låt. Tex jag har mixat och gjort klart mitt projekt, när jag sedan exporterar de och lyssnar som mp3 så är alla nivåer för höga och inte alls de ja sparade, även om jag hade fixat dom innan mixdown. Snälla hjälp, j***** irriterande problem då jag inte kan exportera mina låtar En sista sak jag märkt är också ,när vst performence når sin peak och cubase slutar spela, så hoppar volymen återigen upp. Har inte haft samma problem förut i tidigare versioner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 5 januari 2010 Dela Postat 5 januari 2010 Senaste uppdateringen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Armia Postat 5 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 5 januari 2010 Senaste uppdateringen? ja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 5 januari 2010 Dela Postat 5 januari 2010 Det är kanske så, att du oavsiktligt har råkat spela in automation som ställer reglarna på max i början...? Handlar det om midispår, så kanske du har råkat få in en volume change i början av första parten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Strummindude Postat 5 januari 2010 Dela Postat 5 januari 2010 Det låter nästan som om du jobbar med fel mixer i projekten. Du är inte i Control Room och mixar? Om du inte ställt om nåt så är det den mixer du får upp med F3 som gäller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Armia Postat 6 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 6 januari 2010 nu har jag provat att skapa ett helt nytt projekt med bara 4 midi filer för att eliminera alla tänkbara problem, som automation etc. Det är fortfarande samma problem. Skumt som jag vet inte vad:( hjälp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.