Jump to content
Annons

Mastodontprojekt, nu med bilder


Zyan

Recommended Posts

Nu har jag en teatermusikal att mixa för dvdproduktion (stereo ljud), 45kanaler och nästan tre timmar långt..

6e201055553PM9f6c.jpg

Problemet är att jag vill ha 20 olika mixar. Tänk som scene memory på ett stort digitalbord för livebruk.

Titta på Spåret med siffror, varje siffra motsvarar en ny låt för orkestern.

Det är främst nivåkontroll jag är ute efter.

Det är synkat med film, så vill inte dela upp det i mindre projekt.

Automatisering går ju inte, vill inte mixa med en massa små pluttar, utan vill mixa med reglarna.

Vet någon hur detta är möjligt med Cubase 5?

Ge mig förslag på möjliga lösningar, har en BCF2000 jag använder till mix.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sätt reglarna på latch och automatisera me BCFen?

Jag läste igenom hela kapitlet om automatisering igår, och latch är väl en av valen hur informationen ska användas.

Om jag mixar när jag lyssnar, sen är jag nöjd med mixen, och ändrar med latch. Så finns den ändringen från och med då jag var klar.

Hur ska jag få så denna ändring är med redan från början av låten (förutom att ändra på alla kanalers automatiseringsinformation).

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag mixar när jag lyssnar, sen är jag nöjd med mixen, och ändrar med latch. Så finns den ändringen från och med då jag var klar.

Hur ska jag få så denna ändring är med redan från början av låten (förutom att ändra på alla kanalers automatiseringsinformation).

Sicket låångt projekt, kul!

Om jag förstår dig rätt och du vill hålla dig till ett projekt så skulle jag göra så här:

1. Ta din första låt/parti i föreställningen och ställ berörda spår i din mix som du vill ha dom, skippa automation.

2. Spara mixern "Save all mixer settings" döp den till "1" (Att köra på utvalda kanaler kommer i ditt fall krångla till det vid import)

3. Gör likadant för varje marker så du till slut sitter med lika många sparade mixerinställningar som låtar. (Rubbet sparas.. eq inställningar , inserts etc)

4. Importera Mixer setting "1". Sätt L/R locator för första låten. Är den någon åkning du behöver göra så automatiserar du här såklart.

5. Kör en mixdown på dess spår. Bocka för audiotrack så får du den placerad på ett nytt spår på rätt ställe i projektet.

6. Ta bort all ev automation i projektet. (Under functions i panelen) ELLER i kombination med auto-latch och punchout så kanske det går bra att ha kvar automationen ändå när jag tänker efter - du får testa 😛

7. Importera Mixer setting "2" och gå till nästa låt.

Redigerat av Gain
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...