Jump to content
Annons

focusrite liquid mix eller ska jag köra ett uad kort?

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

Hej!

ocusrite har ju den prylen som heter liquid mix, den verkar ju jättetrevlig...Är det samma som ett uadkort? den gör väl detsamma?

är det schyssta plugins man får med för 2990 kr?

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Nja det som skiljer sig är att Liquid Mix bara är compressorer och EQs och inget mer. Men om det är vad du bara är ute efter så är det värt satsa på. Med tanke på att när den släpptes låg den på hela 9000:-. Men visst, det är dspeffekter och på det viset skiljer det sig inte från ett UADkort.

Postat

okej..

Men i den här liquid mix prylen, går den att köra med cubase 5? om jag exempelvis vill köra en neve compressor o en neve eq från universal audio, kan jag då styra dem med denna sak?

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja du kan använda den till Cubase. Den funkar till alla kända DAWs. Nej du kan bara använda den för de effekter som ingår i Liquid Mix och inte använda den för att styra andra effekter.

Postat

okej ..

de pluggarna man kan köpa på uad sidan om man har ett uad kort är väl isåfall bättre än pluggarna i liquid mixen?

men hur vet man vilket uadkort man ska köpa??

drloop (oregistrerad)
Postat

Njae bättre och bättre det är nog en smaksak.

Har kört Liquid Mix och några av pluggarna var magiska precis som några av UAD pluggarna också är bra.

Men Liquid Mix har ju bara EQ och Kompressor inga andra pluggar så UAD är mer flexibelt...

Postat

jo det är ju det .. tror jag satsar på ett uad kort, men vilket ska jag välja??

solo duo eller quad? vad är skillnaden och vilka egenskaper har solo som inte duo har osv?

drloop (oregistrerad)
Postat

Mer processorkraft i kortet= fler processorer desto fler pluggar kan du köra samtidigt.

Postat

alright!..

så ett quadkort e de fetaste? vad kostar dom, hittar inga priser på själva korten utan bara pluggarna...någon i malmö somsäljer dom`??

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det är väl bara kolla på butikernas hemsida. Kan inget om Malmö men MB säljer det och det ju finns väl i Malmö så....

Redigerat av DieHard
Postat

hmm...vet inte? vad får man på de för 16000 som mna inte kan få på de för 5000?

DieHard (oregistrerad)
Postat

Du har all info om korten på UADs hemsida.

Postat

har kollat läget nu .. frågan är om man klarar sig på det lilla uad kortet..om jag nu köper det, uad2 neve solo, hur många pluggar kan jag köra samtidigt då? och jag kan väl bara köpa till fler uad plugins om jag vill det??

DieHard (oregistrerad)
Postat

Det går köpa hur många kort man vill. Hur många pluggar man kan använda beror på vilka det är som man använder. Vissa är snåla som Cambridge EQ medan andra drar mer kraft. Och jag sitter fortfarande bara på ett UAD-1kort. Men vet man hur man vill ha det kan man ju bara bränna den filen annars.

Postat

okii...får fundera på vad jag kan behöva...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.