Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag kommer fÄ hÀnderna pÄ en gammal eMac, med bl.a. 1 GB ram-minne, 40 GB hÄrddisk och 1GHz processor. Jag kommer anvÀnda en större extern hÄrddisk.

Jag vill vÀldigt, vÀldigt gÀrna anvÀnda den för att spela in och anvÀnda Logic. För Logic Àr det enda inspelningsprogrammet jag behÀrskar.

SÄ, vilken version av Logic hade funkat pÄ den datorn?

Tack pÄ förhand

/F

Annons
Postat
  froosh sa:
Jag kommer fÄ hÀnderna pÄ en gammal eMac, med bl.a. 1 GB ram-minne, 40 GB hÄrddisk och 1GHz processor. Jag kommer anvÀnda en större extern hÄrddisk.

Jag vill vÀldigt, vÀldigt gÀrna anvÀnda den för att spela in och anvÀnda Logic. För Logic Àr det enda inspelningsprogrammet jag behÀrskar.

SÄ, vilken version av Logic hade funkat pÄ den datorn?

Logic Pro 6 borde bli en bra variant för den. Rekommenderade systemkrav:

• Mac OS 10.2 or higher
  • 700-MHz or faster PowerPC G4 or G5 processor
  • 1 GB RAM
  • 500 MB of available disk space for installation

Postat
  Thomas sa:
Logic Pro 6 borde bli en bra variant för den. Rekommenderade systemkrav:

• Mac OS 10.2 or higher
  • 700-MHz or faster PowerPC G4 or G5 processor
  • 1 GB RAM
  • 500 MB of available disk space for installation

Aha, okej. Tack. SÀg att jag hade haft Logic 7.2 istÀllet, vad hade hÀnt dÄ? Högre latency eller?

Postat
  froosh sa:
Aha, okej. Tack. SÀg att jag hade haft Logic 7.2 istÀllet, vad hade hÀnt dÄ? Högre latency eller?

Den kommer att funka helt ok ocksÄ skulle jag tro. Helst vill den ha en dual-processor, och för vissa features krÀvs en G5 - men du fÄr ju med lite fler roliga instrument pÄ köpet. Latencyn bör inte skilja nÄgot i grundlÀget, men om du kör mÄnga tunga instrument och pluggar behöver du stÀlla upp den.

Postat
  froosh sa:

Logic 7 fungerade pĂ„ min urgamla Powermac G4 uppgraderad till 1GHz (Sonnet encore tror jag) med 1Gb minne (och hela 14 Gb hĂ„rddisk) â˜ș

/Johan

Postat

Jaha okej. Hm, lĂ„ter Ă€ndĂ„ som om jag borde satsa pĂ„ Logic 6. Sen gĂ€ller det att fĂ„ tag pĂ„ det ocksĂ„....suck....men tack för hjĂ€lpen iallafall! 😄

Postat
  froosh sa:
Jaha okej. Hm, lĂ„ter Ă€ndĂ„ som om jag borde satsa pĂ„ Logic 6. Sen gĂ€ller det att fĂ„ tag pĂ„ det ocksĂ„....suck....men tack för hjĂ€lpen iallafall! 😆

Fast 7:an Ă€r bra mycket bĂ€ttre 😄

Gott nytt Är,

Johan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.