Jump to content
Annons

val av slutsteg?


sceletor

Recommended Posts

har köpt ljudias Kit GX-12 MKII paket http://www.ljudia.se/hifi-hemmabio-s82107/...12-mkii-p78128/

men vet inte va ja ska köpa för slutsteg eller förstärkare

dom på ljudia tyckte att ja skulle köpa detta

LD LDPA400 2x300W http://www.ljudia.se/pa-dj-s82099/slutsteg...2x300w-p193283/

men skulle vilja ha något annat billigare vad skulle passa bra. å måste ja gå på att de ska va 2x300w eller funkar det med mindre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ok samma effekt eller större förstod jag de till

men en fråga till kollat på några steg å hittat ett bra billligt men finns ingen rca-ingång som ja behöver för att koppla från datan, men går det på nå sätt att göra de iaf

nån anna kabel eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
ok samma effekt eller större förstod jag de till

men en fråga till kollat på några steg å hittat ett bra billligt men finns ingen rca-ingång som ja behöver för att koppla från datan, men går det på nå sätt att göra de iaf

nån anna kabel eller?

Det finns adapters.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingångar: 2xXLR, 2xTele dinns de på steget vilken ska ja andvända som ingång från datan och om ja ska ha mixer hur gör ja då ansluter man den till utgången eller till ingången innan steget eller ?

Lättast blir att köpa antingen en sladd med tele-rca, eller två stycken rca till telepluggar som gör att du kan ta vilken rca-sladd som helst och smacka in sen. De kostar väl nån tia styck eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
om jag kopplarfrån line out från datorn, till tape in på mixer, tape out från mixern till line in på steget funkar det då ?

Bättre att använda master out från mixern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...