Jump to content
Annons

Master Volume sparas inte i Superior Drummer 2


Soxic

Recommended Posts

Sparar mina presets i Superior Drummer och sparar projektet i Cubase. Stänger ner allt och öppnar projektet senare och ser att allt sparats i SD 2 presets utom Master Volume som har samma värde som tidigare. Spelar ingen roll om jag ändrar master volume och sparar, samma gamla värde kommer ändå att laddas. Har inte lagt märke till detta fenomen förrän nu. Någon annan som upplevt detta? Har inte fått svar från Toontracksupporten än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sparar mina presets i Superior Drummer och sparar projektet i Cubase. Stänger ner allt och öppnar projektet senare och ser att allt sparats i SD 2 presets utom Master Volume som har samma värde som tidigare. Spelar ingen roll om jag ändrar master volume och sparar, samma gamla värde kommer ändå att laddas. Har inte lagt märke till detta fenomen förrän nu. Någon annan som upplevt detta? Har inte fått svar från Toontracksupporten än.

Nu har jag iof bara EZD o Cubase men kör du bara med ett spår för trummor så räcker det väl att ställa volumen i spåret i Cubase och kör du flera gör du det väl för att kunna ställa de var för sig och då är de ju lika även där...

Måste du ställa Master i Superior alls?

Bara en tanke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret. Jag förstår din tanke, men jag känner i det här fallet att jag vill försöka spara inställningen i master volume.

Har inte tänkt på det själv om den ändras...kanske är någon inställning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...