Jump to content
Annons

Köra Pt 8 LE på HD system?


limpan666

Recommended Posts

Hej! Har kört LE i många år med digirack002+ musicproduction tillägget. Kör Pt 8 med senaste uppgraderingen. Har fått ett erbjudande om att köpa ett HD1 kort och en digi192 i/o billigt. Vad jag undrar är om det går att köra mitt nuvarande PT8 LE pådet systemet. Ingen mjukvara följer med och tänkte i så fall köra LE tillsvidare om det nu går?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej! Har kört LE i många år med digirack002+ musicproduction tillägget. Kör Pt 8 med senaste uppgraderingen. Har fått ett erbjudande om att köpa ett HD1 kort och en digi192 i/o billigt. Vad jag undrar är om det går att köra mitt nuvarande PT8 LE pådet systemet. Ingen mjukvara följer med och tänkte i så fall köra LE tillsvidare om det nu går?

Tacksam för svar!

Har i och för sig aldrig testat, men svaret borde vara nej! Men ett HD1 undrar jag om du kommer bli så nöjd med. HD2 känns som minimum för rock/pop mixar. Vill själv uppgradera till HD3 eller mer i framtiden, eller om det kommer något nytt trevligt system.

Om du fått riktigt bra pris på det så tycker jag du kan köpa, men gör dig beredd på att köpa minst ett accelkort till.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen mjukvara följer med??

Är du säker på att det är ett OK system?

Ett Pro Tools system bör säljas med åtminstonne med det som ingick från dag ett, dvs Pro Tools mjukvaran samt de extra pluggar som ingår (dock inte så många i ett HD 1 system). Kort sagt, jag skull dra örona åt mig om det inte ingick utan att jag fick ett vettigt svar varför, kan alltså vara stulet.

Som svar på din fråga, nej LE kommer inte att fungera på HD.

Det går dock att köpa till en PT 8 uppgradering plus en iLok, men då saknar du som sagt pluggarna som ingår från början.

Hej! Har kört LE i många år med digirack002+ musicproduction tillägget. Kör Pt 8 med senaste uppgraderingen. Har fått ett erbjudande om att köpa ett HD1 kort och en digi192 i/o billigt. Vad jag undrar är om det går att köra mitt nuvarande PT8 LE pådet systemet. Ingen mjukvara följer med och tänkte i så fall köra LE tillsvidare om det nu går?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om allt nu är ok och du köper systemt samt en PT8 upgrade..

.. som Anders säger, du lär vilja ha mer rätt snart 😄

Det finns förnärvarande en trevlig promotion där du får extra pluggar samt DSP kort.

MassivePack PRO

ps. glöm inte å kolla om det är PCI eller PCIe kort..

Har i och för sig aldrig testat, men svaret borde vara nej! Men ett HD1 undrar jag om du kommer bli så nöjd med. HD2 känns som minimum för rock/pop mixar. Vill själv uppgradera till HD3 eller mer i framtiden, eller om det kommer något nytt trevligt system.

Om du fått riktigt bra pris på det så tycker jag du kan köpa, men gör dig beredd på att köpa minst ett accelkort till.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga att jag också blev lite misstänksam som aolsson blev. Men det kan ju vara så att han köpt till dspkort beg och kanske köpte ett HD3 eller liknande och säljer av sitt andra corekort. Men som aolsson sa, ta reda på varför ingen mjukvara följer med.

Massivepack pro är kul att köpa till och det gör att man kommer igång direkt och inte saknar något direkt.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...