Jump to content
Annons

Gitarrlåda


SlashAE

Recommended Posts

Jag har en Vox AD50VT som jag skulle vilja koppla in en gitarr låda till. På baksidan står det "External speaker out 8 ohm". Kan jag då köpa vilken gitarrlåda som helst till den, bara den är på 8 ohm och minst 50w? eftersom förstärkaren är på 50w. Det behöver väl inte vara en låda från just Vox? Hade tänkt mig en Marshall eller liknande.

Redigerat av SlashAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ja, vilket märke som hellst går bra, det viktiga är att det är rätt motstånd (ohm).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
FenderGuitarFantast (oregistrerad)

ursäkta, lånar tråden lite.

jag köpte en ny topp här i helgen, som är på 150w och 4 Ohms.

är inte så bra på förstärkare kör gämt line(at). men iallafall, vad ska det vara för högtalarlåda då? vill ju ha en rak 4*12a men med vilken watt / Ohms m¨ste den vara på för att få max effekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
ursäkta, lånar tråden lite.

jag köpte en ny topp här i helgen, som är på 150w och 4 Ohms.

är inte så bra på förstärkare kör gämt line(at). men iallafall, vad ska det vara för högtalarlåda då? vill ju ha en rak 4*12a men med vilken watt / Ohms m¨ste den vara på för att få max effekt?

Lådan måste ha minst 4 ohms impedans. Annars förstör du stärkaren. Dessutom måste lådan vara på minst 150w för högtalarnas skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...