Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag skulle vilja avinstallera Logic Studio 8 på min dator, men vet inte riktigt hur jag ska göra för att allt (verkligen allt) ska försvinna. Alla loopar, registreringar osv. måste bort. Har kollar på Apples hemsida men där hittar jag inget.

Om någon har något bra tips på antingen tillvägagångssätt eller länk vore det bra!

/Johan

Annons
Postat

http://www.gearslutz.com/board/music-compu...-logic-8-a.html skriver man:

1. Open the Applications folder. Drag the Logic Pro application to the Trash.

2. Go to /Library/Receipts.

3. In the Receipts folder, select the LogicPro.pkg file.

4. Choose View > as List to view the contents in a list.

5. Click the Date Modified column header so you can easily see all of the receipts that were installed at the same time as Logic Pro.

6. Drag the LogicPro.pkg receipt to the Trash, as well as any other items that have the same modification date within 3 minutes of the LogicPro.pkg's modification date.

7. Click the Name column header to sort the list alphabetically.

8. Drag any other receipts whose names begin with "Logic Pro" to the Trash.

Postat
Hej!

Jag skulle vilja avinstallera Logic Studio 8 på min dator, men vet inte riktigt hur jag ska göra för att allt (verkligen allt) ska försvinna. Alla loopar, registreringar osv. måste bort. Har kollar på Apples hemsida men där hittar jag inget.

Om någon har något bra tips på antingen tillvägagångssätt eller länk vore det bra!

/Johan

Du skulle testa ett program i stil med Appcleaner. Den letar upp alla filer som tillhör ett program, och så är det bara att trycka på raderingsknappen och vips - allt borta! http://www.freemacsoft.net/AppCleaner/

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Eller appzapper som gör samma sak.

Postat

Jag har testat att köra ett sånt programbirttagarprogram, men det måse ha blivit nått litet kvar.

Ingen som vet var registreringsfilen sparas? Det är mest den jag tror bli it kvar.

Postat
Jag har testat att köra ett sånt programbirttagarprogram, men det måse ha blivit nått litet kvar.

Ingen som vet var registreringsfilen sparas? Det är mest den jag tror bli it kvar.

Funkade metoden jag skrev? Jag tror samma står på Apples hemsida så det bör fungera

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat
Yes! Fast med skillnaden att Appzapper inte är gratis 😄

Jo dom första gångerna man kör det och förhoppningsvis så ska man väl inte behöva rensa så djupgående hela tiden.

Postat
Jag ska testa så fort jag kommit upp!

/Library/Application Support/ProApps/Logic Studio System ID

Där var boven i dramat som inte hängde med när allt annat togs bort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.