Jump to content
Annons

midi-keyboard, custombygge?

Recommended Posts

rankey (oregistrerad)
Postat

Hojt,

Jag undrar om någon här har erfarenhet av att plocka isär midikeyboards?

Köpte en M-Audio 88 tangenters Keystation någon månad sen. Tycker skalet är onödigt stort som på de flesta andra, även om det bara är 3 knappar på denna och avskalat annars.

Tjockleken på skalet gör att hela grejen känns alltför bulkigt när jag vill ha den i framkanten av skrivbordet.

Såg ett videoklipp och fick lite inspiartion.

Idén är att avlägsna skalet och bygga ihop det fysiskt med skrivbordet.

Hur ser det ut där under skalet, kan den bli tunnare och mindre utan skal? Tjockleken är dryga 10 cm just nu med skal, men tekniken på insidan borde vara betydligt tunnare tycker man?

Om man kunde spara några cm i djupled vore det kalas också.

Eftersom min keyboard har sjukt få knappar så borde den lämpa sig bra för ändamålet.

Varför jag frågar: har ännu inte vågat pilla upp skalet då jag fortfarande har garanti på den och behöver det i vardagliga arbetet. Kanske finns det saker jag måste tänka på innan.

Vill ni förstå exakt vad jag är ute efter, och kanske även själv inspireras, så kolla på youtube-klippet här, vid 03.57 och/eller 06.07.

Bordet ser ut att vara custombyggt, med tanke på utskurna formerna för hans Virus och klaviatur.

Kanske någon här har byggt in midi-klaviaturer i bordet förr och har tips eller råd?

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.