Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Skaffade mig ett M-Audio Fast Track USB ljudkort hĂ€romdan, och försöker fĂ„ det att fungera i Logic Platinum 5.01. Problemet Ă€r att jag vill att ljudet ska spelas in frĂ„n mitt M-Audio USB kort och spelas upp genom mitt standard Creative SB Live kort. Är det nĂ„gon som har nĂ„got tips pĂ„ hur jag stĂ€ller in detta?

Redigerat av stradivarius
Annons
Postat

VÄgar inte sÀga pÄ rak arm om det gÄr. Troligtvis. men jag hade i varje fall hellre lÄtit det gÄ ut via kortets RCA utgÄngar.

Postat

Det var en mycket bra idé... DessvÀrre fungerar inte min Line-In ingÄng pÄ SB Live kortet sÄ dÄ Àr jag tvungen att anvÀnda mick ingÄngen... blir inte sÄ vackert... men tack i alla fall :rolleyes:

Postat

FÄr man frÄga om varför du vill att ljudet skall spelas upp frÄn SB-kortet? Varför kör du inte utljudet frÄn M-audio-burken ocksÄ?

Postat
FÄr man frÄga om varför du vill att ljudet skall spelas upp frÄn SB-kortet? Varför kör du inte utljudet frÄn M-audio-burken ocksÄ?

Det var det jag menade. Kanske borde ha varit tydligare :rolleyes:

Postat

SjÀlvklart ska du fÄ svar pÄ det :rolleyes:

Det Àr sÄ att jag inte har investerat i nÄgra studiomonitorer, och till SB kortet sitter det uppkopplat ett 5.1 system som jag Àr jÀttenöjd med. Kommer dock inom kort investera i en ny dator gjord för musikproduktion, troligen frÄn Audiomaster, sÄ detta Àr bara en tillfÀllig lösning.

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Det gÄr att stÀlla in olika hardwares för wave player och för recording i Logic 5.5 i alla fall.

Sedan Àr det sÄ att SB troligen ger dig alltför lÄng latency för att du skall tycka att det Àr kul att spela.

Tydligen gÄr det att hÀmta hem drivrutiner till SB hos kvr, men jag kan inte svÀra pÄ att de fungerar.

Jag tycker att det i alla fall verkar vara att be om krÄngel. Varför inte ta delar av ditt 5.1-system och ansluta till M-audio-kortet?

//nemo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.