Jump to content
Annons

Hur pass bra är Mackie 400F?


prototyp

Recommended Posts

Annons

Jag har kört på en del på ett Onyx 400f och har inget att anmärka på resultatet.

Har använt det i både mac- oc windowsmiljö och det är lätt att installera och komma igång med. Routingmöjligheterna är aningen begränsade (om man planerar att arbeta med mer än en lyssning samtidigt).

Har du fått ett bra pris för den? I samma prisklass hittar du intressanta alternativ från MOTU och RME.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket moderkort?

Om du har manualen till moderkortet kan du kolla där om det står vilket chipset som används till firewire-anslutningarna.

Problemen som kan uppstå är många. De vanligaste är nog knaster i ljudet eller att datorn tappar kontakten med ljudkortet från och till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket svar! 🙁 Problemet är att vissa chipsets funkar mindre bra med audioapplikationer.. Dom som erkänt funkar bäst är chipsets från Texas Instrument (TI).. Ena gången ställer du frågor om ett "high end" ljudkort med fina analoga kretsar i ljudkedjan.. När du får en motfråga svarar du med ett dumt svar typ" Det är en speldator".. Du borde väl ha bättre koll än så innan du ställer frågor om highendaudio devices 😄

Jag har en spel dator.. Jag har firewire ingångarna som sitter i moderkortet 😛

Kan det bli problem? Isåntfall vad för problem?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då passar jag på och svara om ljudkortet Mackie onyx 400F.. Jo.. det är bra. Och stabila drivrutiner.. Det jag gillar mest är att de analoga mickförstärkarna verkligen låter transparenta.. Och även om man pressar dom så låter inte distorsionen illa.. Gillar deras present runt 12~16 Khz.. Låter engelskt 70-tal för mig i alla fall.. Väldigt förlåtande micpreamp alltså.. 😊 ( har dels en Mackie 400F men kör också på ett Onyx 1620 (same same but different!) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen ett sånt svar jag ville ha från början 😲 Tack så mycket!

Låter som att jag inte ska tveka en sekund på att köpa det? 🙂

Såhär står det när jag går in i enhetshanteraren sen trycker på själva "firewire": VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Kan det vara något?

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Som rubriken lyder! Är det billigt eller dyrt? Om det är i bra skick o.s.v ska jag köpa det?

Några har rekomenderat saffire pro 40 ochså, vilket är bäst tror ni? Jag ska bara spela in två kanaler ungefär (oftast en)!

Mackie har jag iallafall hört ha riktigt bra pre amps och det är ju det jag vill ha..

Men focusrite då? Är dom ännu bättre eller är det ungefär samma nivå eller sämre?

Snälla svara snabbt nu studio för om mackie är bra slår jag till idag

Mvh

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare ämne /admin
Link to comment
Dela på andra sajter

Som rubriken lyder! Är det billigt eller dyrt? Om det är i bra skick o.s.v ska jag köpa det?

Några har rekomenderat saffire pro 40 ochså, vilket är bäst tror ni? Jag ska bara spela in två kanaler ungefär (oftast en)!

Mackie har jag iallafall hört ha riktigt bra pre amps och det är ju det jag vill ha..

Men focusrite då? Är dom ännu bättre eller är det ungefär samma nivå eller sämre?

Snälla svara snabbt nu studio för om mackie är bra slår jag till idag

Mvh

om du bara ska spela in 1 eller 2 kanaler varför köpa ett så stort kort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...