spaceman Postat 21 oktober 2009 Postat 21 oktober 2009 Nu kommer en box med remastrade Kraftwerk Ă„tta album som heter 12345678 (typiskt för dom). "â The sound needed remastering, to be like the originalversions, only with high sound quality in stereo, clean and dynamic" berĂ€ttar HĂŒtter för den engelska musiktidningen Mojo. Blir det samma klass som Beatles remastringen nu senast ? Klart intressant ska det bli att höra gamla klassisker med Kraftwerk i ny kostym. Mer info pĂ„: http://www.musikindustrin.se/artikel/1178/...strade_x_8.html
Fredrika Postat 21 oktober 2009 Postat 21 oktober 2009 Nu kommer en box med remastrade Kraftwerk Ätta albumsom heter 12345678 (typiskt för dom). Blir det samma klass som Beatles remastringen nu senast ? Klart intressant ska det bli att höra gamla klassisker med Kraftwerk i ny kostym. Blir det multikanalmixar ocksÄ pÄ dem som man gjorde pÄ t ex Bob Dylan eller Àr det bara vanliga cd? Just den artikeln nÀmner inget om det.
Wizball Postat 21 oktober 2009 Postat 21 oktober 2009 Jag har lyssnat pÄ en del, inte allt, och det jag tycker mÀrks mest Àr det lÄgfrekventa innehÄllet. Jag mÄste testa det pÄ subbasen hemma, det lÄter som om det skulle kunna vara en rejÀl skjuts dÀr. Men det Àr allmÀnt lite mer stuns i lÄtarna. Finns pÄ ett spotify nÀra dig.
android Postat 21 oktober 2009 Postat 21 oktober 2009 Jag har lyssnat en del, men jag mĂ„ste sĂ€ga att jag inte mĂ€rker nĂ„n större skillnad. Fast jag Ă€r inte sĂ„n som sitter och A/B-lyssnar... đ± De har ju förresten slĂ€ppts som enskilda CDs (och downloads) ocksĂ„, boxen slĂ€pps inte förrĂ€n i november verkar det som.
Krillo (oregistrerad) Postat 21 oktober 2009 Postat 21 oktober 2009 Vinyl: Average RMS Power: -19.99 dB -17.28 dB Total RMS Power: -19.17 dB -16.59 dB ReMaster: remaster: Average RMS Power: -16.05 dB -13.64 dB Total RMS Power: -15.22 dB -12.83 dB Tryckt ca 3dB jĂ€mfört med Vinylen (som sĂ€kert ocksĂ„ Ă€r komprimerad) men vĂ€ldigt snĂ€llt mot orginalet för att vara en modern Remaster đ
Acidman Postat 21 oktober 2009 Postat 21 oktober 2009 Intressant, fÄr kolla pÄ spotify och se om det Àr vÀrt att köpa alla skivor pÄ nytt.
Valle Postat 21 oktober 2009 Postat 21 oktober 2009 Kan stoltsera med att jag har bĂ„de Computer-World och Electric CafĂ© â pĂ„ FUCKING VINYL! đ Men att "remastra" Kraftwerk Ă€r vĂ€l lite som att "uppdatera" de gamla "TV"-spelen (you know who you are)... ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.