Jump to content
Annons

Mackies nya ONYX Mixerbord med inbyggt Firewire


dallen

Recommended Posts

Nån som testat?

Är bra sugen på en 1220i.

http://www.mackie.com/products/onyx1220i/

Om man betalar $50 så kan man dessutom köra ProTools M-Power med dem.

Det som verkar särskilt bra förutom att det är Mackie (mkt bra kvalitet tycker i alla fall jag) är att routingen

verkar vara mkt bra genomtänkt. Exvis kan man använda Perkins-EQ både pre/post innan man skickar signalen

med Firewire till din DAW.

Mic-Preamparna är också väldigt bra.

Vill ha....

Undrar vad Thomann kommer att ta för en....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är verkligen Avid med på noterna angående PT på Mackie ljudkort?

Ja det verkar ju onekligen så.. 😄 Tror inte Mackie skulle gå bakom ryggen på någon på det där viset. Även att jag kanske tycker att deras prylar passar bättre live än i studio. Men detta är väl den gyllene medelvägen kan jag tänka mig.

Ser trevligt ut iallafall! Om någon sa varsågod så skulle jag ju inte säga nej tack iaf. 😆

Skulle gärna ha ett digitalbord eller halvt digitalt. Och något som gör att man får använda mer än 18 kanaler simultant in i PT MP8.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men var det inte nån i en tråd för ett tag sedan som inte hade mycket till övers för micpreamparna?

Kolin

jag säger varken för eller emot. 😐 men det är väl ganska vanligt att studiofolk i semi-proffsnivå och uppåt inte har så mkt till övers för dem. Men då lär ju inte Mackies preampar vara de enda som de skulle ha något negativt att säga om.

De gör lättjobbade mixerbord. Stadiga och håller länge. Har tyvärr inte testat något av deras nyare ONYX-grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen har Mackie skrivit egna drivrutiner utan Digidesigns inblandning. Detta är himla intressant. Hur de lyckats göra det utan reverse engineering förstår jag inte. Finns en test av bordet på SOS. Skall köpa den ikväll. Vore kul om Studio testar mixrarna. Har ett gammalt 1202 bord som jag är mkt nöjd med. Vad menar ni med att Mackies mixrar skulle passa endast i livesammanhang? Varför skulle de inte passa i en studio? Hela detta nya mixerbord är ju byggt som en recordingmixer. Nyfiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen har Mackie skrivit egna drivrutiner utan Digidesigns inblandning. Detta är himla intressant. Hur de lyckats göra det utan reverse engineering förstår jag inte. Finns en test av bordet på SOS. Skall köpa den ikväll. Vore kul om Studio testar mixrarna. Har ett gammalt 1202 bord som jag är mkt nöjd med. Vad menar ni med att Mackies mixrar skulle passa endast i livesammanhang? Varför skulle de inte passa i en studio? Hela detta nya mixerbord är ju byggt som en recordingmixer. Nyfiken.

Utan digidesigns inblandning? det var faktiskt himla intressant. Var kan man läsa om det? Dela gärna med dig av vad de säger på SOS. 😱

Det gäller väl egentligen alla mixerbord som inte är byggda just för inspelning. Det kan man se hos ett flertal märken. Inte bara mackie. Vissa serier passar bättre för live-sammanhang och andra till inspelning. Som Tex deras 8busbord är ju himla smidigt om man vill tanka in allt på 8 kanaler bara. Men den tiden är ju förbi nu. Det känns himla nice med alla tillverkare som kör firewiremöjligheter rakt in i datorn. Me Likes. Fast det borde följa med ADAT out på dessa med, för dem som redan har ett ljudkort de är nöjda med och vill ha mixern tillkopplad när de spelar in live-konserter. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan digidesigns inblandning? det var faktiskt himla intressant. Var kan man läsa om det? Dela gärna med dig av vad de säger på SOS. 😛

Det gäller väl egentligen alla mixerbord som inte är byggda just för inspelning. Det kan man se hos ett flertal märken. Inte bara mackie. Vissa serier passar bättre för live-sammanhang och andra till inspelning. Som Tex deras 8busbord är ju himla smidigt om man vill tanka in allt på 8 kanaler bara. Men den tiden är ju förbi nu. Det känns himla nice med alla tillverkare som kör firewiremöjligheter rakt in i datorn. Me Likes. Fast det borde följa med ADAT out på dessa med, för dem som redan har ett ljudkort de är nöjda med och vill ha mixern tillkopplad när de spelar in live-konserter. 🙂

http://www.soundonsound.com/sos/oct09/arti...kieonyx820i.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...