TheAnswer Postat 22 december 2004 Postat 22 december 2004 Halloj, jag är ny både på denna sajt och vad gäller inspelning av musik med hjälp av datorn. Fram tills idag har jag kört portastudio men känner att ljudet är lite kasst och att begränsningarna är för många. Därför har jag nu köpt ett 24-bitars USB-ljudkort samt ett digitalpiano för att kunna köra allt i min laptop (Fujitsu Siemens Amilo 2.8 GHz 512 ram). Till ljudkortet följde det med Cubasis VST 4.0. Jag gör ganska enkel gitarr och pianobaserad musik med sång, oftast akustiskt sound. Nu är mina frågor: - Räcker Cubasis VST 4.0 för mitt enkla upplägg eller bör jag investera i något annat, vad? - Vilka övriga program bör jag inhandla? Röstomvandlare?, Trummaskiner? Samlade pianon? Compressorer? Funkar alla program ihop med Cubasis eller kan det bli problem där? Kanske var lite dumma frågor...? Men som sagt så är jag väldigt ny på detta... // Danneman
Ken Kängström Postat 22 december 2004 Postat 22 december 2004 Hur mycket pengar är du beredd att lägga ut?
TheAnswer Postat 22 december 2004 Trådstartare Postat 22 december 2004 Inte massor, men några tusenlappar (3 kanske), kan det väl få kosta om det blir bra!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.