Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare

Har härliga problem med installationen av Cubase 5 32-bit i Vista x64.

När Cubase är klart ska den installera Groove Agent, Loopmash osv. Och då vill den installera i en folder som inte kan nås eller finns.

C:\0\ProgramData\Steinberg\Content\Vst Sound

nollan här ställer ju till det, och jag antar att det ska vara utan nollan. Så om jag klickar på Browse och går in i till ProgramData\Steinberg\Content\ där även HalionOne blivit installerat så kan jag inte välja denna folder, installationsprogrammet går hela tiden tillbaka till \0\progra...

Nån som vet vad problemet kan vara?

Annons
Postat
C:\0\ProgramData\Steinberg\Content\Vst Sound

Ren gissning, men kör du med raidade hårddiskar? Det ser ju litegrann ut som om den pekar ut bara den ena partitionen av två i en spegling (RAID1). I så fall är det gissningsvis en bugg i installationsprogrammet, eller så har du något tjall med hur din raidcontroller presenterar sig. I det senare fallet tycker man ju dock att beteendet borde gå att hitta även i andra program.

Postat

Tjenare, nää kör inte RAID. Har däremot disken partionerad till två primära hårddiskar.

Skumt =/.. Har inte hunnit testa, men får för mig att jag kommer få problem när jag börjar installera saker och manuellt väljer andra mappar att installera VST Sounds på?

Postat

Knivigt...

Den där mappen i sökvägen som heter "0" ska ju definitivt inte vara där, och frågan är om den informationen kommer från ditt nyligen installerade Cubase (troligt) eller från din systemkonfiguration (mindre troligt). För att verifiera att din sysconfig är ok så kan du kolla en miljövariabel som heter %ProgramData%. Det kan du göra exempelvis genom att öppna en kommandoprompt och skriva in: cd %programdata%. Då ska du ha flyttat dig till programdatakatalogen, och det står C:\ProgramData> vid blinkande prompten.

Om systemet verkar ok så skulle jag härnäst avinstallera Cubase, och sedan följa dialogen väldigt noga när jag installerade om allting. Om det skiter sig på samma sätt igen så skulle jag kontakta Steinbergs support.

Postat

Helt jäkla sjukt...

Jag formaterade datorn, installerade om Vista x64 och sedan installerade jag om Cubase...... och resultat = Samma sak!?

Bara att kontakta Steinberg antar jag.

Provisorisk lösning var att jag skapade en ny mapp som jag döpte till VST Sound och dirigerade installationen av pluggarna dit. Och kopierade jag alla filer ex. FCP_SMT_001_LoopMash_Loop_Set_01.vstsound till denna mapp. Därefter kopierade jag mappen till C:\ProgramData\Steinberg\Content\VST Sound

Är detta den rätta adressen för VST Sound för er?

Öppnade i alla fall CB och då fungerar Loopmash osv.

Men jag antar att när jag fortsätter installera nya pluggar så kan det bli problem?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.