DrivKraft Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 God dag! Jag förstår på ett ungefär vad hon sjunger men det hade vart kul att veta exakt! http://www.speedyshare.com/434699529.html Från en låt med nån/några som kallar sig Zwiespalt. Fick en mixtape av brorsan...hittar ingen info på nätet! Tacksam för hjälp! Peace...
Overkill Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 (redigerat) Himlen över mig (grammatiskt fel där men å andra sidan rimmar det) Stjärnorna säger dig Du kommer älska mig Du kommer älska mig Redigerat 5 oktober 2009 av Overkill
DrivKraft Postat 5 oktober 2009 Trådstartare Postat 5 oktober 2009 Himlen över mig (grammatiskt fel där men å andra sidan rimmar det)Stjärnorna säger dig Du kommer älska mig Du kommer älska mig Fan va bäng jag är! Det är ju självklart...G-sus...här har man gått och undrat i en månad men inte förens nån skriver det trillar myntet ner! Tackar för snabb service! Hur stavas de på tyska nu då? 😳 Fridens...
Overkill Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Der Himmel über mir (sic) Die Sternen sagen dir Du wirst mich lieben Du wirst mich lieben
spass Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Himlen över mig (grammatiskt fel där men å andra sidan rimmar det)Stjärnorna säger dig Du kommer älska mig Du kommer älska mig der himmel über mir är helt rätt grammatiskt eller vad menar du??? det är den kända beda regeln befintlighet styr dativ sen kanske man kan se det som att himlen alltid rör sig men det är snarare en filosofisk fråga:)
DrivKraft Postat 5 oktober 2009 Trådstartare Postat 5 oktober 2009 (redigerat) Tack för alla svar! Uppskattas! 🙂 Frid åt er alla! Mvh / Anders... EDIT: Länk raderad! Redigerat 5 oktober 2009 av DrivKraft
Overkill Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 der himmel über mir är helt rätt grammatiskt eller vad menar du???det är den kända beda regeln befintlighet styr dativ sen kanske man kan se det som att himlen alltid rör sig men det är snarare en filosofisk fråga:) Ja det har du rätt i. Fick för mig det var var i ackusativkategorin men när jag drog ramsan var ju inte über med där. Jaja, Tyska A1 30 hp till våren var tydligen ett bra val 😄
DivineCo Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 För egen del är jag uber tysk och pratar flytande tyska men jag kom inte vidare med din länk.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.