Promille Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 när jag trycker ner play knappen i logic då liksom clipper de till. men bara då, inte annars..vad kan de vara för fel då? de vill inte gå bort heller utan när jag drar ut sladden i mitt ljudkort och sen sätter tillbaka de då slutar det ett tag men sen börjar det igen.. jävligt irriterande faktsisk...
Fertan Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Om du trycker på play med markern i en vågform så kommer det troligtvis klippa på samma sätt som om du skulle klippa av en ljudfil i mitten av en vågform...
Promille Postat 4 oktober 2009 Trådstartare Postat 4 oktober 2009 Om du trycker på play med markern i en vågform så kommer det troligtvis klippa på samma sätt som om du skulle klippa av en ljudfil i mitten av en vågform... ne den clipper när jag kör midi plus att det är i början de clipper
Piccazzo Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Pröva att sätta bufferstorleken högre till 512 eller 1024 , kan vara det.
Promille Postat 5 oktober 2009 Trådstartare Postat 5 oktober 2009 vet du hur jag kan lösa problemet med logic rewired med reason? det buggar som fan alltså...när jag drar en midi not då spelas de andra sen blir de bara kaos av allt..då är jag tvungen att trycka på stop sen play igen för att de ska sluta..sen om jag vill ha noter alltså midi noter på två octaver då spelar logic bara den övre octaven inte båda samtidigt, varför?
Promille Postat 5 oktober 2009 Trådstartare Postat 5 oktober 2009 sen kan jag ju dra en annan grej här också...varför blir det störningar i högtalarna när jag kopplar in ljudkortet?de håller på hela tiden de försvinner bara när jag drar ut firewire sladden från datorn..det är ett firewire solo!
Piccazzo Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 vet du hur jag kan lösa problemet med logic rewired med reason? Inte en aning sen om jag vill ha noter alltså midi noter på två octaver då spelar logic bara den övre octaven inte båda samtidigt, varför? Monofoniskt synth m.a.o den kan bara spela en ton åt gången varför blir det störningar i högtalarna när jag kopplar in ljudkortet?de håller på hela tiden de försvinner bara när jag drar ut firewire sladden från datorn..det är ett firewire solo! Jordfel , störningar i elen , för många saker inkopplade , tv i närheten , mobiltelefon i närheten etc etc kan var en eller flera olika anledningar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.