Jump to content
Annons

Inspelnings Hörlurar!


Mr163

Recommended Posts

Tja, ska dra iväg och köpa nya hörlurar som jag såg i musikbörsen. Det är en: Yoga CD91. Är dessa bra till beat skapande och inspelning av röst? Ska användas för att göra beats samt för att spela in rap låtar. Kan man mixa med dom? Skulle vara mycket tacksam om ja fick svar snabbt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har aldrig ens hört talas om dem. Jag har testat en "Yoga" mikrofon - och den var inte det minsta kul, så om det är samma tillverkare, så kanske lurarna inte är så bra heller, utan är mest leksaker...?

Eftersom jag inte vet så kan jag bara rekommendera att du testar och jämför med andra, så att du inte köper grisen i säcken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig ens hört talas om dem. Jag har testat en "Yoga" mikrofon - och den var inte det minsta kul, så om det är samma tillverkare, så kanske lurarna inte är så bra heller, utan är mest leksaker...?

Eftersom jag inte vet så kan jag bara rekommendera att du testar och jämför med andra, så att du inte köper grisen i säcken...

Tack för tipset. Men vad kan du rekommendera för hörlurar? Runt 500 kr prisklass

Link to comment
Dela på andra sajter

Waltzberger (oregistrerad)

Okej, missade 500kr.

Men annars är jag grymt nöjd med mina AKG K240Studio.

Och jag vet att många, många mer är det.

Dom ligger nog nånstans runt 900kr i dagsläget.

Grymt bra lurar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Teknikmagasinet har nog ett par billiga Sennheiser som visserligen har dålig botten ock allmänt tråkigt ljud, men de går nog att mixa nivåerna hyfsat med, sen får du provlyssna i en fetare hem, eller bilstereo, så hör du om det blir helt fel eller inte. Och att göra rap eller sångpålägg genom dem funkar hyfsat.

Koss Porta pro är inte bra att mixa i, men har du såna till Ipoden eller nåt går det att alternera med dem också. Har du skruvat på för mycket bas kommer det att höras direkt i Kosslurarna som verkligen har mycket bas.

Leta ett par beg aktiva monitorer är mitt råd. Då är det nog lättare att få till det hyfsat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Teknikmagasinet har nog ett par billiga Sennheiser som visserligen har dålig botten ock allmänt tråkigt ljud, men de går nog att mixa nivåerna hyfsat med, sen får du provlyssna i en fetare hem, eller bilstereo, så hör du om det blir helt fel eller inte. Och att göra rap eller sångpålägg genom dem funkar hyfsat.

Koss Porta pro är inte bra att mixa i, men har du såna till Ipoden eller nåt går det att alternera med dem också. Har du skruvat på för mycket bas kommer det att höras direkt i Kosslurarna som verkligen har mycket bas.

Leta ett par beg aktiva monitorer är mitt råd. Då är det nog lättare att få till det hyfsat.

Jo, ska köpa ett par aktiva monitorer, men behöver nya hörlurar för inspelning... Så vad ska ja köpa för lurar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var upp och kollade på hyllorna... AKG K 55 heter ett par sniklurar som får ganska bra resensioner på nätet. Pris ca 350 skriver de här

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?...p;skrivelse=460

Längst ned skriver de att i de alla fall borde få pris för snyggaste kartong!

Jag köpte de där på börsen, du skulle kunna få dem typ gratis av mig, men jag orkar inte skicka dom. Bor du i Hälsingland?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Var upp och kollade på hyllorna... AKG K 55 heter ett par sniklurar som får ganska bra resensioner på nätet. Pris ca 350 skriver de här

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?...p;skrivelse=460

Längst ned skriver de att i de alla fall borde få pris för snyggaste kartong!

Jag köpte de där på börsen, du skulle kunna få dem typ gratis av mig, men jag orkar inte skicka dom. Bor du i Hälsingland?

Skulle vara jätte schysst men jag bor i stockholm :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...