Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej pÄ er,

Jag anvÀnder Cool Edit Pro 2.1 jag har tyvÀrr inte haft tid att sÀtta mig in i det och undrar följande..

Hur fÄr jag sÄngen nÄgerlunda jÀmn?

Jag försöker att sjunga sÄ jÀmnt som möjligt givetvis men det finns ÀnndÄ partier som Àr lite högre och nÄgra partier som Àr lite lÀgre.

Jag skulle vilja trycka ihop volymen pÄ sÄngen pÄ vissa stÀllen och öka volymen pÄ sÄngen pÄ vissa stÀllen, det finns nÄgon effekt i programet som heter ( Normalisera ) och igÄr provade jag att anvÀnda den och jag tyckte att det blev bÀttre men stÀmmer detta?

DÀr finns nÄgon effekt som heter ( Hard Limiting ) jag har för mig att jag anvÀnt denna för att kapa vissa toppar pÄ spÄren men nu nÀr jag försöker anvÀnda den sÄ antingen ökar HELA spÄret eller MINSKAR hela spÄret, det Àr bara topparna som jag vill fÄ ner men jag kommer ej ihÄg hur jag gjorde

Jag har ej vÀrsting grejor, ett ext ljudkort Toneport UX2 och kör allt via dator, sÄ jag har ej typ compressor eller nÄgot sÄdant.

Kom gÀrna med förslag till mig ang detta program

Annons
Krillo (oregistrerad)
Postat

Cool Edit har compressor. Titta i menyn:

Effects/Amplitude/Dynamics Processing

Cool Edit Àr ett kanonprogram nÀr det gÀller editering, men för att tracka skulle jag anvÀnda ett program dÀr du kan köra effekter i realtid. Visst, du har "preview" i cool edit, men den Àr inge vidare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.