Jump to content
Annons

Söker boende i Stockholm


Paste

Recommended Posts

Hej!

Jag har planer på att börja studera i Stockholm, solna på en musikutbildning. Den varar i 12månader (1år) och är heltid vilket betyder att man ska befinna sig på plats varje dag, precis som en vanlig skola. Problemet är egentligen att jag bor i Falun och en tågresa till Solna tar nästan fyra timmar (dessutom kan man inte alltid lita på SJ).

Jag är en kille på 21år, snart 22. Har varit intresserad av musik i princip hela mitt liv så denna utbildning är väldigt viktig för mig. Ska plugga Audio Engineering via SAE. Jag har en grabb på 1½år och min sambo har en dotter sedan tidigare som fyller 5år snart. Antar att de som kan tänka sig vara intresserade vill veta lite vem jag är etc. (och nej, du behöver inte oroa dig för att det ska flytta in en drös med ungar i din lägenhet, det är bara jag som söker boende).

Utbildningen är inte aktuell just nu, men inom en snar framtid kommer jag att påbörja utbildningen och då är det ju viktigt med boende så man vet att man verkligen kan plugga riktigt utan att behöva oroa sig för att tåget ska vara försenat eller annat drygt problem 🙂

Självklart betalar jag en överenskommen summa pengar i månaden för boendet (har dock en ganska stram budget då jag har CSN). Jag hoppas verkligen att det är någon här som kan tänka sig att "ta emot" mig, det skulle betyda sjukt mycket!

Skicka PM, eller skriv här .. gör vad ni vill! 🙂

/En förhoppningsfull Magnus.

Redigerat av Paste
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Hej!

Jag har planer på att börja studera i Stockholm, solna på en musikutbildning. Den varar i 12månader (1år) och är heltid vilket betyder att man ska befinna sig på plats varje dag, precis som en vanlig skola. Problemet är egentligen att jag bor i Falun och en tågresa till Solna tar nästan fyra timmar (dessutom kan man inte alltid lita på SJ).

Jag är en kille på 21år, snart 22. Har varit intresserad av musik i princip hela mitt liv så denna utbildning är väldigt viktig för mig. Ska plugga Audio Engineering via SAE. Jag har en grabb på 1½år och min sambo har en dotter sedan tidigare som fyller 5år snart. Antar att de som kan tänka sig vara intresserade vill veta lite vem jag är etc. (och nej, du behöver inte oroa dig för att det ska flytta in en drös med ungar i din lägenhet, det är bara jag som söker boende).

Utbildningen är inte aktuell just nu, men inom en snar framtid kommer jag att påbörja utbildningen och då är det ju viktigt med boende så man vet att man verkligen kan plugga riktigt utan att behöva oroa sig för att tåget ska vara försenat eller annat drygt problem 🙁

Självklart betalar jag en överenskommen summa pengar i månaden för boendet (har dock en ganska stram budget då jag har CSN). Jag hoppas verkligen att det är någon här som kan tänka sig att "ta emot" mig, det skulle betyda sjukt mycket!

Skicka PM, eller skriv här .. gör vad ni vill! 🙁

/En förhoppningsfull Magnus.

Vars håller du till nu då? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Du har ju Tullinge också en station närmare Sthlm från Tumba sett (pendeltåg)

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Fittja är ju inte så vackert precis och det ligger alldeles vid E4.

Men Tumba är ju finare och ligger efter Gamla Huddingevägen.

Ligger det någorlunda nära Solna?

Vilken sida kan man kika på och se om det finns lediga lägenheter? det ska vara vääldigt billigt om jag ska kunna bo där 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Västertorp är bättre... Det är i närheten av Telefonplan (Hägersten). Du kan gå till Hornstull till och med... det har jag gjort men det var mycket trafik på Liljeholmsavfarten... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Västertorp är bättre... Det är i närheten av Telefonplan (Hägersten). Du kan gå till Hornstull till och med... det har jag gjort men det var mycket trafik på Liljeholmsavfarten... 😆

Märsta pendeltåg till Solna är ju hyfsat enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...