Mange112 Postat 19 september 2009 Postat 19 september 2009 Hej! Jag har en fråga, nu när jag skall köpa ljudkort för min lilla ¨studio'' Vill kunna spela in 4 instrument samtidigt, och det billigaste jag kunde hitta då var M-audio fast track Pro. Men, kommer det fungera att spela in 4 samtidigt, eller är det något jag inte förstår. Och sedan, en liten dum fråga. Vad har man egentligen Out:s till? Tacksam för hjälp! Mvh Magnus
mixtur Postat 19 september 2009 Postat 19 september 2009 Hej! Jag har en fråga, nu när jag skall köpa ljudkort för min lilla ¨studio'' Vill kunna spela in 4 instrument samtidigt, och det billigaste jag kunde hitta då var M-audio fast track Pro. Men, kommer det fungera att spela in 4 samtidigt, eller är det något jag inte förstår. Och sedan, en liten dum fråga. Vad har man egentligen Out:s till? Tacksam för hjälp! Mvh Magnus Har ett sådant och det fungerar bra, kolla för säkerhet skull om du kan köra på högsta samplingsfrekvensen så men jag har för mig att det går (spelar aldrig in med 96, kör 44.1). Det som avgör är främst bandbredden mellan ljudkort och dator, och i det här fallet är det USB2 så det borde inte vara några problem. Flera out behövs om du t.ex. vill körs surround, mixa ner till en summeringsmixer/mixerbord, köra live och till ta ut olika lju på olika kanaler, sätta upp medhörning för ett helt band där olika personer vill höra olika saker o.s.v. //J
Mange112 Postat 19 september 2009 Trådstartare Postat 19 september 2009 Aha! Men är du säker att man kan t.ex koppla det till t.ex Sonar, och spela in 4 instrument samtidigt? trodde det bara var två? Och sedan, om jag använder en dynamisk och en kondensatormik, kommer fantommatningen att skickas till båda? Ursäkta nybörjarfrågorna! /Mvh M
spass Postat 20 september 2009 Postat 20 september 2009 Aha! Men är du säker att man kan t.ex koppla det till t.ex Sonar, och spela in 4 instrument samtidigt? trodde det bara var två? Och sedan, om jag använder en dynamisk och en kondensatormik, kommer fantommatningen att skickas till båda? Ursäkta nybörjarfrågorna!/Mvh M efter att läst specifikationen ser det ut som det är 2 analoga ingångar och 2 digitala och då behöver man en extern omvandlare(vilket är ganska dyrt) däremot 4 analoga utgångar! i fast track pro skickas fantommatningen till båda utgångarna tror jag detta är dock oftast inget problem för de flesta mickar(dynamiska) klarar det ändå även om de inte behöver fantommatning vissa andra ljudkort har separat fantommatning för varje kanal sonar kan jobba med alla existerande ljudkort jag kan inte sonar om det kan finns begränsningar på hur många kanaler man kan spela in detta måste du läsa om på sonar men skulle inte tro att det är ett problem...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.