Jump to content
Annons

Externt ljudkort för nybörjar studio


Lassox

Recommended Posts

Tjena! Jag hade tänkt skaffa ett externt ljudkort för ungefär en tusenlapp. Ska användas till gitarr och keystation. Har fått höra att jag måste ha ett tillräckligt bra ljudkort för att inte ljudet ska hamna efter när man spelar upp direkt i datorn. Nån som har nåt tips? 😕

Kan ju passa på att fråga vad sladden till en vanlig elgitarr kallas? ( tex. 3,5mm osv.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Det finns inga bra ljudkort för den budgeten.

Du får tredubbla den. 😕

Edit: Tele 6,3 mm mono

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Jag hade tänkt skaffa ett externt ljudkort för ungefär en tusenlapp. Ska användas till gitarr och keystation. Har fått höra att jag måste ha ett tillräckligt bra ljudkort för att inte ljudet ska hamna efter när man spelar upp direkt i datorn. Nån som har nåt tips? 😕

Kan ju passa på att fråga vad sladden till en vanlig elgitarr kallas? ( tex. 3,5mm osv.)

Köp ett Audiophile 2496. Det är ett kanon kort för summan!

Finns här att köpa för tusenlappen, http://webshop.freddansmusik.se/catalog/ma...2496-p-366.html

Redigerat av SoloNo1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar, bestämde mig tillslut för att köpa Line6 POD Studio UX1. Den verkar lätthanterlig men samtidigt lagom hög prestanda. Nu hade jag tänkt köpa en keystation som fungerar ihop med den 😱. Några tips på keystations (MIDI keyboards) runt tusenlappen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar, bestämde mig tillslut för att köpa Line6 POD Studio UX1. Den verkar lätthanterlig men samtidigt lagom hög prestanda. Nu hade jag tänkt köpa en keystation som fungerar ihop med den :rolleyes:. Några tips på keystations (MIDI keyboards) runt tusenlappen?

Berätta gärna sen vad du tyckte om UX1'an

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar, bestämde mig tillslut för att köpa Line6 POD Studio UX1. Den verkar lätthanterlig men samtidigt lagom hög prestanda. Nu hade jag tänkt köpa en keystation som fungerar ihop med den 😕. Några tips på keystations (MIDI keyboards) runt tusenlappen?

Köpte denna för runt 800, tycker den fungerar bra för mina behov. Inga problem att använda enbart usb och allt gick nästan på automatik vid installation så jag är nöjd.

http://www.thomann.de/se/cme_mkey.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...