Jump to content
Annons

Behöver hjälp med Cubase !


98sbille

Recommended Posts

Hej, Behöver hjälp med Cubase LE. Problemet är att jag inte tror att jag får någon signal från micen i cubase. Recningen startar men det spelas inte in någonting. Kan vara att jag inte har valt något spår eller måste man ansluta något? Det kommer iallafall inget ljud och jag vet verkligen 0 om hur man hanterar ett sånt här program så hjälp uppskattas verkligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilket ljudkort använder du? Har du valt rätt drivrutin i Cubase inställningar? Har du ställt in VST inputs, så det finns en bus som pekar mot mikingången? Har du valt denna bus som ingång på ljudspåret?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket ljudkort använder du? Har du valt rätt drivrutin i Cubase inställningar? Har du ställt in VST inputs, så det finns en bus som pekar mot mikingången? Har du valt denna bus som ingång på ljudspåret?

Jag har ett Sound blaster audigy se creative ljudkort som jag tror borde funka. Vad är VST inputs och hur ställer man in det? Ledsen men förstår ingenting, hittar inte ens till cubase inställningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...