Marcusso (oregistrerad) Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 Hej Är det någon av er som har en bra lösning på följande problem. Har köpt ett EMU 0404 externt ljudkort, har en Dell laptop med 2MB minne, 1,6GHZ, 32 bitars operativsystem Vista. Till detta har jag Cubase LE4. Får igång allt men efter ca 1 minut börjar det spraka och sen försvinner ljudet helt. Om man då går in under Devices i Cubase och bara ändrar i princip vad som helst (tex från Internal till External och sen Apply) så funkar det igen i ca 1 minut sen blir det samma sak. Ljudet är bra under den tiden det funkar och även synkat med tangentnedslagningar på min keyboard. Mkt frustrerande, börjar misstänka att det är min dator som är för klen(?) Någon som känner igen detta och vet hur man kan lösa det? Mvh Marcus
Marcusso (oregistrerad) Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 Problemet löst. Om någon mer upplever detta är ett tips att gå igenom vilka program som är uppstartade på datorn. Var in på 4 sound idag och fick rådet att bl a maximera prestandan vad gäller energialternativ på datorn samt stänga ner virusprogram, trådlöst nätverkt med mera när jag vill köra Cubase. Detta löste problemet. Det är fortfarande lite lite lite latency men det är nog bara en finjustering.
hegobald Postat 7 september 2009 Postat 7 september 2009 ??? Intet nytt under solen alltså 😠 Problemet löst. Om någon mer upplever detta är ett tips att gå igenom vilka program som är uppstartade på datorn.Var in på 4 sound idag och fick rådet att bl a maximera prestandan vad gäller energialternativ på datorn samt stänga ner virusprogram, trådlöst nätverkt med mera när jag vill köra Cubase. Detta löste problemet. Det är fortfarande lite lite lite latency men det är nog bara en finjustering.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.