aspucko Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Önskar tips på Marschmusik, gärna svensk. Jag har bara lyssnat ytterst sparsamt och favoriten för tillfället är "General Cederschiöld" av Per Grundström.
dbd Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Tips kommer. Ska fråga min marschfacist till flickvän.
dbd Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Här kommer lite bra Svenska kompositörer: Viktor Widqvist med t.ex. "Karlskronas Örlogsstations marsch" aka "Chefsmarsch", han har skrivit många andra marscher också. Kolla även upp Sam Rydbergoch Helge Damberg. Bra Amerikanska: Sousa har gjort väldigt många bra marscher, sedan kan du kolla upp "National Emblem" av E. E. Bagley och en som heter "Songs of the Brave" av T. Bidgood. Borde vara en bra start! / Johanna
Vallhagen Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Jag vet (ok då, tror...) att det arrangeras en marchmusikfestival i Eksjö (småland) varje sommar. Det faller helt utanför min intresseram, men det lär va en rätt speciell tillställning 😄 . Ett tips bara, om du är nyfiken. /Bengan
aspucko Postat 16 december 2004 Trådstartare Postat 16 december 2004 Jajuste. National Emblem och en Helge Damberg-marsch (Svensk flygarmarsch) spelar vi faktiskt i våran orkester. De är grymma!
dbd Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Jajuste. National Emblem och en Helge Damberg-marsch (Svensk flygarmarsch) spelar vi faktiskt i våran orkester. De är grymma! Vilken orkester spelar du i?
aspucko Postat 17 december 2004 Trådstartare Postat 17 december 2004 Vilken orkester spelar du i? Alte Kamereren i Lund
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.