Jump to content
Annons

Sysselsättning?


Carl_B

Recommended Posts

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tjena!

Jag är arbetsökande och sofflocks provare på fritiden. Funderar på att studera engelska på distans. Man är alldeles för dålig på utrikiska. Annars är det full rulle in på arbetsförmedlingen (Aldrig får man va i fred...hehe).

:rolleyes:

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag är arbetsökande och sofflocks provare på fritiden. Funderar på att studera engelska på distans. Man är alldeles för dålig på utrikiska. Annars är det full rulle in på arbetsförmedlingen (Aldrig får man va i fred...hehe).

😠

Hehe okay...

har själv varit arbetssökande på arbetsförmedlingen i höstas... tycker inte om o ha me dom o göra... de ända dom sa va:

"Skaffa A-Kassa"

Så sa jag:

"Men ja kan inte få de.. e inte 20 o har inte jobbat 6 månader"
"Hopp.. vänta tills du blir 20 då... tack o hej"

Svarade dom.. :rolleyes:

argh.. man blir ju galen!

Link to comment
Dela på andra sajter

förutom musiken som bedrivs under olika alias så jobbar jag även som DJ.

jobbar även med ett projekt som heter kultur ambassaden.

förutom dessa sysselsättningar så är jag en stolt distans student inom multimedia och web design :rolleyes:

mvh.

kultur ambassaden

trevligt trevligt!

Vart pluggar du?

O vilken musik-stil spelar du?

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

I och med att det var min idé att öppna ett Off-topic forum får väl jag börja med en tråd..

Vad gör alla här förutom musik?

Jag till exempel jobbar på Volvo i göteborg...

- Carl B

Jag jobbar som hårdvaruingen(ting)gör på Datalogic i Malmö ( www.datalogic.se ) och gör reparationer och installationer av industriella streckkodsscanners. Ni har våra scannrar på flera ställen på Volvo... 😠

I övrigt har jag en liten firma på fritiden (länk nedan... :rolleyes: ).

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

I och med att det var min idé att öppna ett Off-topic forum får väl jag börja med en tråd..

Vad gör alla här förutom musik?

Jag till exempel jobbar på Volvo i göteborg...

- Carl B

Jag jobbar som hårdvaruingen(ting)gör på Datalogic i Malmö ( www.datalogic.se ) och gör reparationer och installationer av industriella streckkodsscanners. Ni har våra scannrar på flera ställen på Volvo... 😠

I övrigt har jag en liten firma på fritiden (länk nedan... :rolleyes: ).

Wow.. häftigt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

förutom musiken som bedrivs under olika alias så jobbar jag även som DJ.

jobbar även med ett projekt som heter kultur ambassaden.

förutom dessa sysselsättningar så är jag en stolt distans student inom multimedia och web design :rolleyes:

mvh.

kultur ambassaden

trevligt trevligt!

Vart pluggar du?

O vilken musik-stil spelar du?

pluggar via NTI skolan.

det fanns en period när jag spelade progressive trance alá lemon 8, men numera så lirar jag house och techno, beroendes på min sinnes stämning 😠

mvh.

kultur ambassaden

Link to comment
Dela på andra sajter

förutom musiken som bedrivs under olika alias så jobbar jag även som DJ.

jobbar även med ett projekt som heter kultur ambassaden.

förutom dessa sysselsättningar så är jag en stolt distans student inom multimedia och web design :rolleyes:

mvh.

kultur ambassaden

trevligt trevligt!

Vart pluggar du?

O vilken musik-stil spelar du?

pluggar via NTI skolan.

det fanns en period när jag spelade progressive trance alá lemon 8, men numera så lirar jag house och techno, beroendes på min sinnes stämning 😠

mvh.

kultur ambassaden

Ahh... sköj! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv pluggar man på gymnasiet ett tag till, men letar efter jobb till sommarn.

Ifall det är nån som har ett ledigt sommarjobb i Växjötrakten får han gärna säga till! 😎

Hehe... bor i göteborgstrakten.. men om ja skulle höra nåt hör ja av mej 🙂

Va pluggar du för nåt då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... bor i göteborgstrakten.. men om ja skulle höra nåt hör ja av mej 🙂

Va pluggar du för nåt då?

Det låter ju bra, tackar. 😎

Jag pluggar natur (för oss som inte vet vad vi vill bli...) så jag vet inte riktigt vad som händer med mig sen, tänkte försöka göra lumpen och sen söka in till ljudingenjör. Får se hur det går, håller tummarna... 😄

Vad gör du på Volva då, Carl_B? Sliter du vid nåt band eller sitter du och göttar dig i en läderfåtölj? 😎 ...hehe...

Redigerat av insolitus
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... bor i göteborgstrakten.. men om ja skulle höra nåt hör ja av mej 🙂

Va pluggar du för nåt då?

Det låter ju bra, tackar. 😎

Jag pluggar natur (för oss som inte vet vad vi vill bli...) så jag vet inte riktigt vad som händer med mig sen, tänkte försöka göra lumpen och sen söka in till ljudingenjör. Får se hur det går, håller tummarna... 😎

Vad gör du på Volva då, Carl_B? Sliter du vid nåt band eller sitter du och göttar dig i en läderfåtölj? 😎 ...hehe...

Haha... de e la nåt mitt emellan... sitter i en stol vid en dator o grejar me lite olika grejer 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

😎 Försäkringstjänsteman, har jobbat med försäkringar i 3...nej vänta....9....nämen va'faan.....12...AAARRGGHHH...17 ÅR ! ! ! Vem tog tiden?

Jag tror det gäller att älska sin vardag oavsett man hackar i gruva eller hackar försäkringar, tänk vad kort livet blir om man bara lever på lördagar 🙂

Trivs med allt, trots att jag inte har läderfåtölj! (Man får ändå bara rövsvett i såna sådeså!)

Link to comment
Dela på andra sajter

😎 Försäkringstjänsteman, har jobbat med försäkringar i 3...nej vänta....9....nämen va'faan.....12...AAARRGGHHH...17 ÅR ! ! ! Vem tog tiden?

Haha!! 😎

Ungefär så där har mitt sportlov den här veckan kännts...

Trivs med allt, trots att jag inte har läderfåtölj! (Man får ändå bara rövsvett i såna sådeså!)

Det får jag i min billiga fula datorstol också, så hellre fåtöljen...hehe 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vikarierar heltid som produktionstekniker (fint ord för gammal hederlig ljudtekniker) på Sveriges Radio Jämtland, P4 alltså. Sedan är jag Cubaselärare halvtid via Folkbildningsnätet. Tiden som blir över frilansar jag lite som skribent för Studio, ni vet den dära tidningen.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vikarierar heltid som produktionstekniker (fint ord för gammal hederlig ljudtekniker) på Sveriges Radio Jämtland, P4 alltså. Sedan är jag Cubaselärare halvtid via Folkbildningsnätet. Tiden som blir över frilansar jag lite som skribent för Studio, ni vet den dära tidningen.

/Majken

Häftigt! Verkar skitkul o jobba inom radio.. kanske inte just P4 men... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

Jag är fordonstekniker i grunden, har jobbat som IT-tekniker/samordnare inom Landstinget i kombination med en kvällsfirma där jag lagade hemelektronik och byggde datorer och arbetar just nu med elektronik på heltid, dock inte i egen regi.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag har jobbat i gruvan hela dagen, fan va ja hatar mitt liv"

🙂

Hahaha, det är humor det. - Varan TV.

Jag jobbar inte i en rysk gruva ,

även om det skulle va kul o prova kanske 😎

Jag är dispenseringsteknikeroperatör,

låter krångligare än vad det är

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag har jobbat i gruvan hela dagen, fan va ja hatar mitt liv"

😄

Hahaha, det är humor det. - Varan TV.

Jag jobbar inte i en rysk gruva ,

även om det skulle va kul o prova kanske 😎

Jag är dispenseringsteknikeroperatör,

låter krångligare än vad det är

Hahah! humor ja! 😎

haha kul o prova vet ja inte om de hade vart men men.. 🙂

dispenseringsteknikeroperatör
😎
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vikarierar heltid som produktionstekniker (fint ord för gammal hederlig ljudtekniker) på Sveriges Radio Jämtland, P4 alltså. Sedan är jag Cubaselärare halvtid via Folkbildningsnätet. Tiden som blir över frilansar jag lite som skribent för Studio, ni vet den dära tidningen.

/Majken

Häftigt! Verkar skitkul o jobba inom radio.. kanske inte just P4 men... 🙂

med tanke på den tidigare erfarenheten inom radio så skulle jag inte säga nej, även om det gällde p4, ... jämtland därimot, mjae 😎

///kultur ambassaden

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...