Jump to content
Annons

Audiophile 2496


Duende

Recommended Posts

Annons

Har gammla kortet kvar i datorn men inaktiverar det nÀr jag anvÀnder det andra

Problemet Àr ju inte att spela in utan att fÄ bort knastret. Dessutom pallar datorn inte lÀngre att spela in en gitarr till ett percussion komp lÀngre. Tempot far hit Ä dit.

DraR ett "proffs-kort" verkligen sĂ„ mycket energi?? 😆

Henrik

ps leve kung salo!!

Redigerat av Duende
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jadu... Jag har inte ens installerat mitt integrerade, men det hindrar mig inte frÄn att kunna anvÀnda det i Audition (Freak of naturX3000) vad har du för sÄndÀr klockhastighet pÄ datorn dÄ? Jag kör pÄ en AMD2100+ nÄt.. Om du sitter Ä trycker pÄ en sjuhundra kanske de e processor lag?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Ă€r det för moderkort? Vaffasen en Inteldator borde inte uppföra sig som du berĂ€ttar.. ĂČch din dator ska orka med ganska rejĂ€lt med spĂ„r innan den börjar trixa....att tempot Ă„ker fram och tillbaka gör det oftast bara om du har hĂ„rdvarukonflikter mellan PCI-kort .. har du kollat sĂ„ det inte stĂ„r nĂ„gon gul varningstriangel i Kontrollpanelen ->System ->Enhetshanteraren ?

humhum..vÀnta lite..du sa att du "avaktiverat" ditt interna ljudkort? Har du gjort det via BIOS eller snikvarianten att inaktivera ljudkortet i Windows?

Kolla dessutom att ditt ljudkort inte delar resurser med t.e.x en hÄrddisk eller kanske ett nÀtverkskort..dÄ kan det bli störningar..

Ljudkort brukar trivas pÄ IRQ 10 av nÄgon anledning... dessutom kanske du har manualen till ditt moderkort och kan försöka lista ut vilka PCI-platser som delar minst resurser med varandra...det brukar hjÀlpa att flytta om vissa kort pÄ moderkortet.

Undersök

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej !

Skulle till ett annat forum egentligen...liknande detta !

Stannade till och fick se din frÄga.

Mitt 1:a tips som jag tror löser ditt problem Àr att du har fel drivrutin.

Det mystiska Àr att min dator lÄter kanon med driver version 5.10.00.0036

Men knastrar som fan med dom senaste versionerna.

Har provat att uppdatera flera gÄnger pÄ maudios site men har alltid Äterinstallerat

den tidigare (5.10.00.0036) driverversionen.

SÄ nu bryr jag mig inte om att uppdatera lÀngre eftersom det funkar bra med denna version......kolla pÄ maudios site efter driv rutinen !

Om inte detta hjÀlper sÄ kan testa med att flytta ljudkortet till nÀsta pci plats.

Kan vara sÄ att du har en IRQ conflict, detta kan ge samma symtom.

Men jag tror det rÀcker med att du hittar rÀtt drivrutin.

Hej o hÄ........nu surfar jag vidare !

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Okay......testa att installera denna drivrutin.

Edit lÀnk borttagen !!

Men se till att ta en backup pÄ din nuvarande installerade driver.

innan du provar med ovanstÄende version.

Om du inte fÄr till det dÄ ÄterstÄr det trÄkiga i att felsöka Ànda tills du hittar problemet.

DÄ har du nytta av en lÀnk till madio's site::-)

http://www.maudio.co.uk/index.php?do=support.drivers

DÀr finns mycket info att hÀmta ! bla om det problem du beskriver.

Hur du gör nÀr du byter pci plats pÄ Ljudkortet etc....

Redigerat av J.N
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Reggaekungen (oregistrerad)

Testa att flytta ljudkortet till en annan slot ! (pci plats )

om du har ett nÀtverkskort, sÄ kan det skapa knaster inbland, störa ut lj-kortet.

SÀtt det lÀngs ner, testa det !

Och sen att kontrolera att du har stÀllt in cashe/buffert rÀtt.

😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...