Jump to content
Annons

Nu rasade allt ihop!


Kvitage

Recommended Posts

Hej! För inte mer än tio minuter sen skulle jag starta mina dubbla 16-18" bashögtalare, med diskant och allt i men så sprakade det till och nu kommer det inget ljud alls. Stereon/förstärkaren får ström, lyser och verkar aktiv. Får inte in någon radiostation, inget ljud när jag vrider volym till max, inte ens ett surr.

Min fråga är, gick mina högtalare sönder nu? Eller var det bara förstärkaren som säcka ihop?

Har inga andra högtalare att kolla med eller dylikt. Samma gäller förstärkaren.

Vad tror ni?

Mvh Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej! För inte mer än tio minuter sen skulle jag starta mina dubbla 16-18" bashögtalare, med diskant och allt i men så sprakade det till och nu kommer det inget ljud alls. Stereon/förstärkaren får ström, lyser och verkar aktiv. Får inte in någon radiostation, inget ljud när jag vrider volym till max, inte ens ett surr.

Min fråga är, gick mina högtalare sönder nu? Eller var det bara förstärkaren som säcka ihop?

Har inga andra högtalare att kolla med eller dylikt. Samma gäller förstärkaren.

Vad tror ni?

Mvh Joel

Trasiga högtalare är sällan helt tysta, så jag gissar på förstärkaren. Har du kollar ifall du kan hitta någon säkring, antingen på baksidan eller inuti. (Dra ur kontakten ur vägguttaget innan du öppnar, och pilla inte på saker i onödan.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar också på förstärkaren.

Inte säkert att det är något större problem, det kan räcka med ett litet relä pajar så blir det tyst. Dags för hörlurar ikväll?

Link to comment
Dela på andra sajter

Första saken jag lagade.

Öppnade en gammal Stereo för en tio år sedan som inte fungerade. Allt var kretskort och slutna lådor förutom två stora säkringar.

De var lite svedda.

Så jag tog med den till en elbutik och köpte två nya. Sen har den fungerat sen dess.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...