Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan, de är så att jag undrar verkligen vad folk menar med att: "Träna upp ditt flow" osv. Vad är flow och hur tränar man upp det? Hur får man det att de ska låta rätt? Kan någon här verkligen beskriva vad flow är och hur man får en bra flow?

Annons
Postat
Hejsan, de är så att jag undrar verkligen vad folk menar med att: "Träna upp ditt flow" osv. Vad är flow och hur tränar man upp det? Hur får man det att de ska låta rätt? Kan någon här verkligen beskriva vad flow är och hur man får en bra flow?

Jag är verkligen ingen expert när det gäller rap, men flow är helt enkelt när orden flyter på bra. Det låter inte framtvingat eller forcerat. Det ska även vara rytmiskt tajt, det ska vara t.ex. åttondelar och inte "Nästan åttondelar" om du förstår vad jag menar. Om inte, kolla upp grundläggande rytmik (trummor t.ex.) och bygg vidare därifrån. Ett bra flow tycker jag känns naturligt, väl inrepat osv.

jinxyjinx1234 (oregistrerad)
Postat

Det betyder framför allt att du följer beaten ( här menar jag trummor), så att beaten inte går för sig och du för sig. Det handlar inte om att prata till musiken utan att prata rytmiskt till musiken. Det är väldigt svårt att förklara hur man pratar rytmiskt till en beat, för en person som inte gör musik eller inte har en aning om musikteori. I allmänheten lär man sig att följa beaten genom att lyssna på rap. Man lyssnar mycket på skickliga rappare och härmar dem, försöker rappa deras texter tillsammans med dem (Om du vill lära dig att följa beaten börja lyssna på Notorious Big några veckor, och jag lovar dig att du ska förbättra din flow. Han är mästare på att följa beaten). Att ha rytmkänsla är det viktigaste när det gäller en "bra flow" . Dock är det inte allt flow handlar om. Du måste också hitta din egen stil, du ska uttala ord på ett sätt ingen annan rappare gör, men du ska inte överdriva, du ska låta naturligt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.