Jump to content
Annons

Surround system (5.1) Inkopplat till UX2:an


cta

Recommended Posts

Hej!

Jag har stöt på ett problem angående min nya införskaffade UX2:a. Problemet är att jag inte kan koppla in mitt surround system (5.1) i UX2:an. Mitt surround system har tre stycken S/PDIF kabblar och min UX2:a har två stycken ingångar gjort för telekabbel.

S/PDIF: http://static.pici.se/pictures/JxyycNRep.jpg

(En S/PDIF kabbel är en sådan som vissas på denna bilden)

UX2:an

http://mos.musicradar.com/images/Guitarist...e6_1-460-80.jpg

(En Bild på UX2:an så ni lättare kan följa med.)

Det jag söker efter är antagligen en adapter av något slag som har S/PDIF och Telekabel i varsin ende. Jag är endå inte riktigt säker på vad jag behöver. Jag behöver ju samtidigt en adapter som man kan koppla tre sladdar i på en sida och två på andra sidan eftersom mina högtalare har tre sladdar och UX2:an har två uttag för högtalare.

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Redigerat av cta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det jag söker efter är antagligen en adapter av något slag som har S/PDIF och Telekabel i varsin ende. Jag är endå inte riktigt säker på vad jag behöver. Jag behöver ju samtidigt en adapter som man kan koppla tre sladdar i på en sida och två på andra sidan eftersom mina högtalare har tre sladdar och UX2:an har två uttag för högtalare.

det är 2 saker du missförstått

dels är s/pdif ett digitalt format och för att koppla in det i en vanlig tele behövs en d/a-omvandlare

sen har ditt ljudkort bara 2 kanaler ut och du behöver 6

fast ditt ljudkort har en s/pdif utgång så om du vill kan du köra på ett 2.1system (3 högtalare) vilket inte är ett äkta surround utan stereo med delningsfilter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...