Garbom Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Tjena, jobbar just på en metallåt där det ska smälla till rejält i basen vid start av ett breakdown. en relativt vanligt grej, men jag lyckas inte få till det att bli bra. någon som har tips på hur jag ska gå till väga för att få den fet och i rätt ton?
DrHans Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Tja! Bifogar en 808 bass drop att leka med. Mycket nöje / Doktorn Sub_Bass_Drop_808_84708.WAV
desvaenger Postat 20 september 2009 Postat 20 september 2009 På vilket sätt ska det smälla till? Som ett svep som blir djupare och djupare eller? Eller mer som en explosion?
cm0s Postat 20 september 2009 Postat 20 september 2009 Ta en BD från en TR-808 som DrHans säger, eller modulera pitchen på en sinuston med en envelope.
Rabieshund Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 (redigerat) Det här ljudet brukar jag använda: Bass_Drum36_LOW.wav Har även testat att timestretcha det lite för att göra ljudet längre med lyckat resultat! Redigerat 22 oktober 2009 av Rabieshund
Fertan Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 808-kicken är nästan alltid svaret på den här frågan... Ibland får man pitcha ner och timestretcha det lite för att få till det riktigt feta, men det beror lite på låten osv.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.