Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har spelat i ett garage band ett tag nu och har blivit intresserad av att börja spela trummor seriöst så jag har bestämt mig att köpa ett trumset.

Problemet är att jag inte har så mycket kunskap när det gäller trummor. Vad för märken som är bra osv.

Jag har tänkt att köpa trummor begagnade då jag tyckte det var så dyrt i den närmaste musikaffär.

Dessa trummor intresserade mig: http://www.blocket.se/vasterbotten/Trumset...tm?ca=2&w=2

Är Hit'nDrum ett bra märke?

Hade tänkt att köpa till dubbeltramp samt en extra cymbal då det är vad jag brukar spela på.

Kanske kan vara bra att nämna att jag brukar spela metal, dödsmetal för det mesta.

Annons
Postat

Tama och Pearl är populärt och lätt att få tag på beggat. Även lätt att få tag på extra trummor om man vill bygga ut sitt kit sen och ändå ha det enhetligt.

Vad är du beredd att spendera då?

Hit'N Drum är ett entry-level kit d.v.s ett kit som lämpar sig för "första-gångare" och det är inte ett kit jag skulle rekommendera. TAMA och Pearl, för att nämna två, är 2 av världens största trumsets-makare och deras nybörjar-kits håller riktigt god nivå. Jag spelade på Swingstar och det nya Superstar innan jag sålde trummorna. Och jag var riktigt nöjd med åtminstoende Superstar-kitet.

Men det beror på vad du är beredd att spendera också....hur ser budgeten ut?

Postat

Innan alla übertroll lurar dig vill jag säga följande:

1. Ska du spela hemma eller ha trummorna fast i en replokal så duger budget!

2. Vill du ha nåt hållbart att kånka runt på så satsa på rejäla stommar och stativ!

3. Välstämda kastruller låter bättre än otajta trummisar!

4. Välj efter samvete!

5. Metronom!

Usch vad jag svamlar men det finns mkt vettighet i min lista....

6. Ta det lugnt!

7. Stäm skinnen!

8. Banka med känsla!

9. Peter Criss!

10. Nu ska dumslejnard sova.... 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.